جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره وضعیت قیمت ها، از رئیس جمهور خواست با دستورات لازم و نظارت کامل جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و صبر در برابر مشکلات، مناسبت های تیرماه از جمله ششم تیر سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و برای سلامتی ایشان دعا کرد.

وی، امام خامنه ای را سکاندار انقلاب اسلامی خواند و افزود: همه توطئه های دشمنان با یاری خداوند و امام زمان با هدایت، مدیریت، تذکرات و مراقبت های ایشان یکی پس از دیگری خنثی می شود.

امام جمعه یزد، هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی(ره) و یارانش را گرامی داشت  و برای همه شهدا از خداوند علو درجات مسألت کرد و گفت: شهید بهشتی انسان کامل و در مسیر حق بود و با تیزبینی، برنامه ریزی، شجاعت، انقلابی گری، عشق به ولایت فقیه و تبعیت از امام، برای انقلاب و مردم کار می کرد. امام خمینی(ره) ایشان را در دوران حیات و مسئولیت و شهادت «مظلوم» معرفی کرد.

آیت الله ناصری یزدی یازدهم تیر، سالروز  شهادت شهیدآیت الله صدوقی(ره)شهید محراب دارالعباده و سالروز درگذشت فرزند ایشان حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی را هم گرامی داشت .

وی تصریح کرد: شهید صدوقی(ره) یک عالم عامل، بصیر، باتقوا، همیشه در صحنه، بیدار، سخاوتمند، توانمند و به یاد همه مستمندان بود و در زمان جنگ یاور رزمندگان و خانواده شهدا بود و علاوه بر آن به محرومان کشور از جنوب تا غرب کشور و دیگر نقاط عنایت داشت و رسیدگی می کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های دوم نماز جمعه موضوع معیشت مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: گران بی حساب و کتاب شده است و در این رابطه دو مسأله «گرانفروشی» و «افزایش قیمت» وجود دارد، لذا باید با گرانفروشان که بدون دلیل قیمت ها را افزایش می دهند مبارزه کرد.

آیت الله ناصری یزدی از نظارت به عنوان ابزار مهم در برابر گرانفروشان نام برد و گفت: گرانفروشی زیبنده کشور اسلامی نیست و نظارت ها مشکل دارد و از رئیس جمهور می خواهیم با دستورات لازم قیمت ها را کنترل و نظارت ها را بیشتر کنندتا بهانه به دست دشمنان انقلاب و سودجویان نیفتد.

وی، مقاومت و بصیرت مردم انقلابی در ایام کرونا را ستود و تصریح کرد: مجلس از سیاست بازی دوری کند و وقت خود را به ارتقای وضعیت معیشت و اقتصاد و فرهنگ مردم اختصاص دهد.

امام جمعه یزد، تلاش دشمنان برای تمدید تحریم ها و ایجاد تحریم های جدید را یادآور شد و گفت: دشمنان به دنبال افزایش تحریم ها هستند و می خواهند تحریم تسلیحاتی را برندارند و تمدید کنند و پول خرج می کنند تا قطعنامه علیه ما صادر شود.

آیت الله ناصری تشدید دشمنی های دشمنان در زمینه اقتصادی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی را یکی از دلایل تأثیر گذار در زمینه اقتصادی دانست و افزود: در حالی که خیلی از سختی ها از سوی دشمنان به ما تحمیل می شود، ما باید در داخل کشور بتوانیم با نظارت بیشتر جلوی گرانی های افسار گسیخته را بگیریم و در این زمنیه کوتاهی نکنیم.

وی تدبیر و برنامه ریزی از سوی مسئولان را در زمینه جهش تولید خواستار شد و افزود: با توکل به خدا از دشمنان نترسیم وباید با جهش تولید و تحول آفرینی حتی بتوانیم مواد اولیه را خودمان با کمک شرکت های دانش بنیان تهیه کنیم و برای خرید مواد اولیه از دیگر کشورها گران نخریم.

امام جمعه یزد با اشاره به فصل گرما و اوج مصرف آب و برق، گفت: سعی کنیم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم تا فشار کمتری به نیروگاه ها وارد شود .

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha