جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده گفت: همه مشکلات به دلیل تحریم و شرایط کرونا نیست، بلکه وجود مافیای اقتصادی خصوصاً در بازار خودرو، مسکن، طلا و ارز و نیز عدم وجود یک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد در دستگاه ها، باعث سوءاستفاده فرصت‌طلبان شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بخش بهمن با بیان این که تیرماه برای ایرانیان و کشور ما خاطرات تلخ و دردناکی دارد، اظهار کرد: حوادثی از ترور و جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش از ترور رهبر عزیز انقلاب تا فاجعه ۷ تیرماه و شهادت آیت‌الله بهشتی(ره) و یارانش تا ترور ناجوانمردانه آیت‌الله صدوقی(ره) در تیرماه به وقوع پیوست.

امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، اذعان کرد: شکل‌گیری و تشکیل کشور آمریکا با تضییع حقوق بشر و کشتار میلیونی و نسل‌کشی بومیان آن سرزمین و سرخپوستان بی‌پناه شکل گرفت و تا امروز ادامه دارد که نمونه آن قتل فجیع سیاه‌پوست آمریکایی است.

حجت‌الاسلام علیزاده اضافه کرد: 200 سال از تأسیس کشور آمریکا می‌گذرد، آیا منطقه‌ای در جهان هست که از جنایات و دخالت‌های آمریکا در امان مانده باشد، هر جا جنایت و خیانتی مشاهده می‌کنید رد پای آمریکا را هم خواهید دید.

وی تصریح کرد: آمریکا از سال ۱۳۲۰ تاکنون یک دوره ۷۰ الی ۸۰ ساله بیشترین حوادث غمبار را برای ملت ما به ارمغان آورد که یک نمونه آن هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر توسط ناو آمریکایی در تیرماه 1367 بود که کشور آمریکا به فرمانده ناو مدال افتخار داد، لذا این اقدام یکی از بارزترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان است که با سکوت دنیای غرب روبرو شد سیاهه آن تا کنون ادامه دارد.

امام جمعه بخش بهمن به قطعنامه ضد ایرانی آژانس هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آمریکا دو سال پیش از برجام خارج شد و بازی را به دست اروپایی ها سپرد و اکنون تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت آژانس، پرونده جدیدی را علیه ایران باز کند.

حجت الاسلام علیزاده تأکید کرد: آنان به دنبال این هستند که تحریم تسلیحاتی ایران را (که طبق برجام ملغی شده است) تمدید کنند و چون خودشان از برجام خارج شده و نمی‌توانند ایران را تحریم تسلیحاتی کنند، به بهانه‌های جدید از مسیر آژانس هسته‌ای می‌خواهند به اهداف شوم خود برسند و آمریکا از این بابت نگران است.

وی، گرانی‌های افسارگسیخته را علت دلخوری و نارضایتی مردم دانست و اضافه کرد: در ماه‌های اخیر مخصوصاً ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‌های لجام‌گسیخته بازار ارز و طلا، مسکن و خودرو و در این روزها بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم، با گرانی دوچندان مواجه شده است.

امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به اینکه مسئولین باید برای این موضوع فکری کنند، تصریح کرد: همه مشکلات به جهت تحریم و شرایط کرونا نیست، بلکه وجود مافیای اقتصادی خصوصاً در بازار خودرو، مسکن، طلا و ارز و نیز عدم وجود یک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد در دستگاه، باعث سوءاستفاده فرصت‌طلبان شده است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha