جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم میرکریمی

حوزه/ مدیر مرکز پژوهش های اسلامی الزهراء(ع) گرگان، فضای مجازی را بهترین بستر آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف دینی عنوان کرد.

با توجه به آغاز دهه کرامت خانم مریم بیگم میرکریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، دهه کرامت را سرشار از مفاهیم سازنده و ارزشمند الهی و یادآور ارزش ها و کمالات انسانی معرفی کرد و این دهه را بستری مناسب برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) بویژه فرهنگ فاطمی و رضوی دانست که در دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) فراهم شود.

وی ادامه داد: دهه کرامت را فرصتی برای پیاده‌ سازی سیره رضوی در زندگی است؛ لذا تکریم و تعظیم دهه کرامت زمینه ساز شرایط مناسبی است تا متولیان فرهنگی در جهت تقویت عقاید دینی مردم بخصوص جوانان بهره لازم را ببرند.

 مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان تاکید کرد: بدون شک برگزاری شایسته و پرمحتوای برنامه های این دهه، عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت اعتقادات مردم بویژه جوانان و نوجوانان و حرکتی بزرگ در تعمیق باورهای دینی محسوب می شود.

میرکریمی با استناد به روایات یکی از راه های وصول و قرب به خدا را خدمت به مردم برشمرد یاد آور شد: دهه کرامت فرصتی برای تقویت این فضیلت اخلاقی و تداعی کننده مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی و یادآور بسیاری از مطالب عالی، مفاهیم بلند، سازنده و ارزشمند است.

وی، معرفی اهل بیت(علیهم السلام) و تبیین ابعاد مختلف زندگی آنان و معرفت افزایی را از محورهای برنامه های فرهنگی در دهه کرامت معرفی کرد.

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی الزهراء(ع) گرگان در پایان با اشاره به وضع موجود و انجام فعالیت به صورت مجازی گفت: باید از ظرفیت حوزه های علمیه در فضای مجازی استفاده کرده و با تهیه محصولات فرهنگی در راستای معرفت بخشی به جوانان تشنه معارف اهل بیت(علیه السلام) و پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان تلاش نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha