پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشان کنگره ملی شهدای استان قم

حوزه/ نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای استان قم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی  امروز در مراسم رونمایی از «نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای استان قم» که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار گردید، با تأکید بر اینکه همه مدیون خون شهدایی هستیم که در پای درخت انقلاب ریخته شده است، اظهار داشت:  یکی از وظایف اصلی کنگره انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، این نسل حال و هوای جنگ را به چشم ندیده‌اند و وظیفه ما در این برهه از زمان بسیار سنگین است.

وی با تأکید بر اینکه دو بال ایثار و شهادت و ولایت هیچ‌گاه زمین‌گیر نخواهد شد و دشمنان این را در خواب هم نخواهند دید که به کشور و نظام اسلامی با این دو بالی که دارد خللی وارد کنند، خاطرنشان کرد:همچنان اعتقادمان بر این است که خون شهدا تضمین‌کننده بوده و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راه‌کار برای عبور از پیچ‌هایی است که پیش رو داریم.

حسینی کاشانی با بیان اینکه پایه همه برنامه‌های هنری کنگره ملی شهدای استان قم طراحی هویت بصری بوده که به دست استاد نجابتی انجام شده است، ابراز کرد: برنامه‌ریزی خوبی در سطح استان قم برای برگزاری این کنگره در حال انجام است که همگی به برکت خون شهدا و همت مسئولان است.

در ادامه این آیین، مسعود نجابتی هنرمند خوش‌نویس و گرافیست شناخته‌شده عرصه هنرهای تجسمی کشور اظهار داشت: بسیاری از نمادهایی که می‌شناسیم  و در زندگی از آن‌ها استفاده می‌کنیم توسط برخی شاعران به‌کاررفته و بعدها هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی به شکل‌های مختلف از این تصویرسازی‌های شاعرانه بهره برده‌اند، استفاده از این نمادها تنها راهی است که برای خلق اثر هنری توسط هنرمند باقی می‌ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha