سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دختری مبارز با 27 سال سن

تازه‌ترین کتاب در رابطه با زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها با عنوان «دختری مبارز با ۲۷ سال سن» با تأکید بر زندگی سیاسی و سابقه طاغوت‌ستیزی حضرت، در دهه کرامت به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جدیدترین کتاب در رابطه با زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها با عنوان «دختری مبارز با ۲۷ سال سن» روانه بازار نشر شد.

این کتاب در سه بخش نوشته شده است که در بخش اول به زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت با تأکید بر سابقه مبارزاتی و طاغوت ستیزی آن حضرت و در بخش دوم تحلیل و بررسی زیارت‌نامه ایشان که از امام رضا علیه السلام نقل شده است می پردازد.

همچنین بخش سوم این کتاب در رابطه با نقشه‌های جغرافیایی مسیر مهاجرت حضرت معصومه سلام الله علیها تا رسیدن به شهر قم و موقعیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر قم را نشان می دهد و علاوه بر آن تصاویر قدیمی و جدید حرم بانوی کرامت در بخش انتهایی کتاب قابل مشاهده است.

مهم‌ترین هدف تألیف این کتاب تأکید بر شخصیت فعال سیاسی و اجتماعی حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک دختر مورد تأیید ائمه(ع) است که در راه مبارزه با طاغوت و حمایت از ولی امر زمان خود به مسافرت طولانی مدت و خسته کننده از مدینه تا قم می رود و در همین مسیر به شهادت می‌رسد.

از جمله کتاب‌هایی که در رابطه با حضرت معصومه سلام‌الله علیها نوشته شده است می‌توان به «در عصمت بانوی ملکوت»، «عمه سادات»، «حضرت معصومه(س) فاطمه دوم» و کتاب «کراماتی از کریمه اهل بیت(س)» اشاره کرد که از وجوه تمایز این کتاب نسبت به کتاب های دیگر نیز می توان به تأکید این کتاب از بعد مبارزاتی و سیاسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها به جای تأکید بر بعد اخلاقی و خانوادگی زندگی آن حضرت یاد کرد.

لازم به ذکر است در این کتاب برای نخستین بار نقشه‌های جغرافیایی مسیر مهاجرت حضرت معصومه سلام‌الله علیها با رعایت کامل استانداردهای سازمان جغرافیایی به چاپ رسیده است.

گفتنی است: این کتاب توسط امیر جهانی‌فرد، سیدجلال نورافشان و محمدرضا حقیقت نوشته و در انتشارات ائمة الهدی در قطع رقعی و در ۸۰ صفحه به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به نشانی اینترنتی www.ketabshia.ir و یا به کتابفروشی صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مراجعه و یا با شماره ۳۷۱۷۵۳۶۱-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha