سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مجید بربری

حوزه/ کتاب صوتی خاطرات شهید مجید قربانخانی با همکاری نویسنده و ناشر تولید منتشر می‌شود. مخاطب در این اثر با داستان متفاوتی از یک شهید مواجه است. نویسنده به خوبی بهترین زمان را برای روایت انتخاب کرده است؛ او از تولد دوباره شهید آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با حضور مستشاری ایران در سوریه و شهادت و بازگشت پیکر مدافعان حرم به کشور، در سال‌های اخیر موج جدیدی به روی ادبیات مقاومت گشوده شد. اگر در ادبیات دفاع مقدس شخصیت‌های اصلی به دفاع از ایران می‌پرداختند، در ادبیات مقاومتی که طی چند سال اخیر بروز و ظهور کرده، با قهرمانان و شخصیت‌هایی آشنا می‌شویم که مرز و جغرافیای مشخصی برای جهاد و فعالیت ندارند. آنها دفاع از انسان، فارغ از نژاد و قومیت را آرمان خود تعریف کرده‌اند.

طی سال‌های اخیر آثار متعددی درباره شهدای مدافع حرم منتشر شده است؛ شهدایی که اکثرشان دهه ۶۰ و ۷۰ هستند. شهید مجید قربانخانی از جمله شهدای مدافع حرم سوریه بود که زندگی و سرنوشت او برای بسیاری جالب است. با وجود آنکه چند سال از زمان شهادت شهید می‌گذرد، اما زندگی‌نامه و خاطرات او هنوز مشتاقان بسیاری دارد.

کتاب «مجید بربری» که شامل مجموعه‌ای از خاطرات همراهان و همرزمان شهید است، از جمله آثاری است که چند سال قبل از بازگشت پیکر شهید نوشته و منتشر شد، اما پس از بازگشت پیکر شهید قربانخانی مورد توجه بیشتری قرار گرفت. کتاب طی دو سال گذشته به چاپ پانزدهم رسیده و قرار است کتاب صوتی این اثر نیز با همکاری نویسنده و ناشر منتشر شود.

«مجید بربری» از ساعت‌های پایانی حیات شهید قربانخانی در خان‌طومان آغاز می‌شود و پس از آن، نویسنده با ریتمی جذاب و با ساختاری متفاوت زندگی شهید را از زبان نزدیکان او روایت می‌کند. او برخلاف دیگر آثار مشابه، کتاب را از زمان تولد شهید آغاز نمی‌کند؛ او زمان مناسب‌تری را برای این روایت داستانش انتخاب می‌کند. زمانی که شهید تولدی دوباره می‌یابد.

شهید قربانخانی داستان زندگی متفاوتی دارد. او که ابتدا توجه خاصی به مسائل اعتقادی نشان نمی‌داد، بعد از سفر کربلا روحیاتش تغییر می‌کند و در نهایت در سوریه به شهادت می‌رسد. کبری خدابخش دهقی، نویسنده این اثر، به خوبی توانسته با نثری زیبا و شیرین، این تغییر روحیات را روایت کند.

«مجید بربری» توسط نشر دارخوین منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات مقاومت قرار گرفته است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha