جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 907215
۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
آرامستان همدان

حوزه / مجموعه اداری خدماتی عروجیان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار همدان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و تنی چند از مدیران و واقفان خیر اندیش، با اعتبار ۵ میلیارد تومان از محل موقوفات و تسهیلات دریافتی از اوقاف و امور خیریه کشور، در آرامستان باغ بهشت همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه سایت جدید باغ بهشت همدان، آرامستان‌ها را خانه خاموشان خواند و گفت: این مکان خانه کسانی است که دیروز دارای آرزوهای فراوانی بودند، اما امروز در اینجا خوابیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت های زندگی بهترین بهره را ببریم، بیان کرد: حضور در باغ بهشت درس عبرتی برای بشر است، تا خود را برای روزی که دیگران او را به اینجا می‌آورند، آماده کند و باید بداند که امروز همان فرصت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ حسنه وقف یک نیاز در جامعه امروز است، مطرح کرد: کسی که یک روز این زمین را برای ایجاد آرامستان وقف کرده است، ثواب فراوانی را تا زمانی که در اینجا رفت و آمد وجود دارد می‌برد و این از آثار وقف است که باید مردم را با آن آشنا کرد.

وی، خواستار توجه اداره اوقاف به وضعیت خانواده‌های کم برخوردار که نزدیکان خود را از دست داده‌اند شد و گفت: متاسفانه بعضی از خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه‌های کفن و دفن را ندارند و لذا اداره اوقاف می‌تواند با استفاده از ظرفیت خیرین چاره‌ای برای این مشکل اندیشه کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حک شدن تصویر بانوان متوفی بر روی سنگ قبر جالب نیست، عنوان کرد: وجود این نوع تصاویر در قبرستان مسلمانان جالب نیست و باید مراقب آن باشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود از اقدامات مجموعه آرامستان همدان تقدیر کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا نهادهای زیادی به میدان آمدند، اما یکی از این نهادها که کمتر از خدمات آنها یاد شده است، پرسنل باغ بهشت و خصوصا افرادی که به تغسیل اموات کرونایی مشغول بودند، هستند که باید به صورت ویژه از آنها تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدین مدیر کل اوقاف استان با بیان اینکه احداث مجموعه اداری خدماتی عروجیان در سال ۹۵ آغاز شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، خاطر نشان کرد:  در سایت جدید ۱۰۵۰ متر مربع زیربنای برای قسمتهای اداری و خدماتی،۶۰۰ متر مربع به جهت مصلی نماز، ۱۵۰۰ متر مربع پارکینگ و ۲ هزار متر مربع برای محوطه سازی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هزینه های ساخت این مرکز از طریق منابع موقوفه ای که اجازه استفاده از آن در این مکان وجود دارد، کمک‌های خیرین و درآمدهای باغ بهشت تامین شده است و از فردا قابل استفاده خواهد بود.

مدیر کل اوقاف استان همدان با تقدیر از فعالیت کارکنان آرامستان همدان، در چند ماه گذشته، مطرح کرد: دغدغه ای در استان وجود داشت که اموات کرونایی بدون تغسیل و از طرق مختلف به خاک سپرده شوند اما با تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان همدان و مجاهدت پرسنل باغ بهشت همدان، تمامی اموات کرونایی همانند دیگر اموات تجهیز و سپس به خاک سپرده شدند.

در پایان مراسم نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیر کل اوقاف استان و جمعی از واقفان مجموعه اداری خدماتی عروجیان به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha