پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منوچهر دهشیری

حوزه/مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام: گفت: با گذشت هفت سال از فعالیت این مؤسسه در قم در حال حاضر ۴۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش مؤسسه دارالاکرام قم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، منوچهر دهشیری مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام در اولین نشست مشاوره و هدایت تحصیلی ۳۰ نفر از دانش آموزان مقطع نهم تحت پوشش این خیریه که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهارکرد: موسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۱۳۵۴۳ با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» تأسیس شد.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام افزود: موسسه دارالاکرام در ۱۶ شعبه در ۵۰ شهر در سطح کشور با بیش از ۵ هزار دانش آموز فعال است.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه ۷ ساله شعبه قم، ۴۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم هستند.

دهشیری در خصوص برگزاری نشست مشاور تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش دارالاکرام خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان در انتخاب مسیر درست تصمیم گرفته شد امسال در شعبه قم برای کلاس نهم مشاوره و هدایت تحصیلی برگزار شد.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام تصریح کرد: در این جلسه مسئولان فنی و حرفه ای آموزش و پرورش حضور داشتند که در شعبه قم برای ۳۰ نفر کلاس نهم هدایت تحصیلی انجام شد، این دوره در جلسات بعدی ادامه دارد.

وی بیان کرد: برای مشاوره تحصیلی جلسه دیگری برای کلاس های یازدهم و دوازهم ویژه موفقیت در دانشگاه و برای نهم دو جلسه دیگر برگزار می شود.

دهشیری عنوان کرد: مشاوره تحصیلی و هدایت، کاری پایه ای است، در سال قبل تعدادی از دانش‌آموزان رشته ای انتخاب کردند اما در میانه راه به دلیل عدم علاقه و یا فقدان توان مالی از ادامه تحصیل سر باز زدند، در تلاشیم امسال اتفاق خوبی بیفتد و دانش آموزان را به راهی منطقی و صحیحی راهنمایی کنیم.

وی در مورد تعامل با نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد:در طول چند سال تفاهم نامه ای با نهضت سواد آموزی داریم و تمامی مادران بی سواد تحت پوشش بودند.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام گفت: امسال کلاس های نهضت سواد آموزی در قم برگزار شد و ۳۷ نفر از مادران توانستند گواهی ششم ابتدایی اخذ کنند  و بقیه در مقاطع   بالاتر  مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha