جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: وجود امامزادگان متعدد در سطح استان سمنان نشانه ولایتمداری مردم استان است و مردم این استان به میزبانی از این بزرگواران و زائران و مجاوران این اماکن مقدس افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان،، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به مناسبت دهه کرامت و روز تجلیل و تکریم از مقام امامزادگان گفت: استان سمنان امتیازات زیادی دارد و یکی از بارزترین این امتیازات، وجود امامزادگان بزرگواری است که در اقصی نقاط استان پهناور سمنان وجود داشته و مردم از برکات وجودی آنها برخوردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: حرم امن این امامزادگان، مورد اعتماد مردم استان است و در مشکلات و غم و شادی پناه گاه امنی است که پیر و جوان به آنجا پناه می‌برند.

امام‌جمعه سمنان عنوان کرد: وجود مبارک آقا علی ابن موسی‌الرضا علیه آلاف تحیه و الثنا را می‌توان عامل اصلی حضور سادات بزرگوار و امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: عامل دیگر در بحث حضور امامزادگان جلیل‌القدر در ایران اسلامی محبت اهل‌بیت و مودت این خاندان است که در دل مردم ولایتمدار استان سمنان وجود دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در هر امامزاده‌ای که وارد می‌شوند ۲ رکعت نماز به‌جا می‌آورند، عنوان کرد: مردم باید به فلسفه زیارت امامزادگان توجه داشته باشند و جهت زیارت مرقد مطهر امامزادگان اهتمام بورزند و در هنگام زیارت سعی کنند ۲ رکعت نماز به‌جای آورند.

وی با تشکر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در عمران و آبادانی بقاع متبرکه سطح استان خاطرنشان کرد: مردم استان ارادت و توجه خوبی به امامزادگان دارند و لازم است مردم همچون گذشته جهت ایجاد بسترهای بهتر جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه به‌خصوص امامزادگان در مسیر حضرت رضا(ع) در کنار ادارات اوقاف و امور خیریه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha