پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین بر ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مدارس علمیه استان تأکید کرد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، پیش از ظهر امروز جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه قزوین در دفتر معاونت  پژوهش حوزه علمیه استان برگزار شد.

بررسی محتوایی فرم های ارزیابی مقالات جشنواره علامه حلی (ره)، تشویق طلاب و اساتید به امر پژوهش، نگاه جدی به برنامه جشنواره علامه حلی (ره) و ارائه مقالات از سوی طلاب،  برگزاری نشست های علمی با دو رویکرد نقد و نظر تخصصی و همچنین ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا  در این جلسه گفت: رشد علمی بدون تحقیق و پژوهش  امکان پذیر نیست، لذا معاونان پژوهش، اساتید و طلاب باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین افزود: باید با برنامه و طرح های مناسب انگیزه طلبه را برای پرداختن به تحقیق و پژوهش بالا ببریم.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین عزم خود را برای تقویت پژوهش در میان طلاب جوان جزم کرده و در این راستا آشنایی اساتید و معاوین امر پژوهش به عنوان پیشگامان اصلی این حوزه امری بسیار ضروری است.

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: باید بحث پژوهش در بین طلاب به صورت کاربردی فرهنگ سازی شود و طلاب علوم دینی علاوه بر روش تحقیق باید خود دست به قلم شده وتا می تواند درز زمینه های مختلف مطالبی تحقیق علمی نماید.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین خطاب به معاونان پژوهش مدارس، عنوان کرد: فعالیت های پژوهشی در موضوعات مختلف در بین طلاب و اساتید و با همکاری شما عزیزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر اساتید بخشی از برنامه های آموزشی خود را در قالب تحقیق و پژوهش از طلاب درخواست کنند به طور حتم این روش بستری را برای نهادینه شدن روح پژوهش در طلاب فراهم می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha