جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، با بیان اینکه ترویج فریضه زکات، سبب ریشه‌کن شدن فقر در جامعه می‌شود، گفت: سال گذشته حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد که با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای زکات کشور و نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی، در همایش شورای زکات استان خوزستان که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در برخی نقاط کشور از جمله خوزستان سهم فقرا از زکات بیش از ۸۰ درصد است، به نقش برکات پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: هرجا به احکام اسلامی از جمله فریضه زکات عمل شود خداوند برکاتش را در جامعه جاری و ساری می‌کند و به طور قطع منافع این برکات چندین برابر حجم پرداختی زکات است.

وی تصریح کرد: به لطف الهی هر سال پرداخت زکات بیشتر می‌شود و خداوند نیز بلایا و گرفتاری‌های جامعه را به برکت عمل به احکام دین برطرف می‌کند.

رئیس شورای زکات کشور در ادامه با بیان اینکه ترویج فریضه زکات، سبب ریشه‌کن شدن فقر در جامعه می‌شود، گفت: سال گذشته حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد که با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، با بیان اینکه خوزستان به‌عنوان استانی با مردمی ولایت مدار همواره در عمل به احکام اسلامی، دفاع از دین خدا و مرزهای کشورهای پیشگام بوده است، ابراز امیدواری کرد و گفت: إن‌شاءالله در سال جاری و پس از برداشت محصول‌های کشاورزی، حجم بیشتری از زکات در این استان زرخیز جمع‌آوری و به دست مستمندان و فقرا رسد.

وی، با بیان اینکه در شورای زکات کشور، ۶ وزیر، رئیس سازمان صداوسیما، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عضو هستند، اظهارداشت: ما در شورای کشوری زکات، در کار شورای استانی زکات دخالت نمی‌کنیم اما سیاست‌ها و رویکردها را مطرح و اعلام می‌کنیم.

رئیس شورای زکات کشور، بیان کرد: دولت می‌بایست به‌عنوان یک کار تشویقی، معادل مبلغ دریافتی زکات از مردم، سهم خود را بپردازد که تاکنون این مسأله عملی نشده و ممکن است علت آن، دست‌تنگی دولت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین با بیان اینکه اگر زکات همگانی شود ریشه فقر در جامعه خشک می‌شود و جامعه به آرامش می‌رسد، به تفاهم‌نامه اخیر سازمان تبلیغات و کمیته امداد برای تبلیغ فریضه زکات در روستاها توسط روحانیون و طلاب اعزامی اشاره کرد و در پایان گفت: برای پرداختن و عمل به فریضه زکات و همگانی کردن آن، به حضور مؤثر روحانیون و مبلغان نیاز داریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha