شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بنیاد اسرا

حوزه/ امروز انتظار مردم از دفاتر مراجع از پاسخ به سوالات شرعی و... فراتر رفته و کسانی که در سطح جامعه هستند دارای مشکلات و بحران هایی در مسائل مختلف خانواده، تربیت فرزند، فرقه ها و... می باشند.

به گزاش خبرگزاری حوزه، واحد مشاوره به عنوان یکی از فعالیت های مهم فرهنگی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی چند سالی  است که در دفتر مرکزی معظم له راه اندازی شده و پاسخگوی سوالات مراجعه کنندگان در زمینه های مختلف می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این واحد مشاوره، خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت وگویی با حجت الاسلام سلیمی ، کارشناس واحد مشاوره دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی انجام داده است  که  می خوانید .

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی واحد مشاوره تربیتی خانوادگی بر مبنا و رویکرد حضرت استاد در دفتر معظم له در قم گفت: این واحد از سه سال قبل، در سال ۹۶ به دلیل ضرورت بحث مشاره تربیتی و خانوادگی و استقبال بی شمار مردم از بحث مشاوره، به صورت رسمی آغاز به کار کرد ولی هیچ گاه با وجود ضرورت این واحد، اطلاع رسانی درست وخوبی از راه اندازی آن نشده بود.
این مشاور امور خانواده اضافه کرد: این مسئله ابتدا تنها در بین کسانی که با دفترمعظم له در ارتباط بوده اند و یا مقلدین حضرت آیت الله جوادی آملی و بعضا دوستان و سایرین، شهره بوده اما به مرور زمان و با راه اندازی رسمی آن، استقبال مردم از این واحد چشمگیر بوده و هست.

اهم موضوعات و سوالات مردم
حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اهم سوال و پرسش های مردم از واحد مشاوره این مرجع تقلید گفت: بخش مهم سوالات مردم در مورد عرفان و سیر و سلوک، تهذیب اخلاق، تربیت فرزند، ازدواج، خانواده، اشتغال، عرفان های کاذب، نحله ها و فرقه ها، تفسیر، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، علوم اسلامی، تبیین و رمز گشایی بیانات و اندیشه حضرت استاد در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و...، توحید حضرت حق، معرفت خدا، روانشناسی و بحرانهای روحی، افراط و تفریط در امور معنوی است.

انتظار مردم
این مشاور امور خانواده بابیان این که امروز انتظار مردم از دفاتر مراجع از پاسخ به سوالات شرعی و... فراتر رفته گفت: کسانی که در سطح جامعه هستند دارای مشکلات و بحرانهایی در مسائل مختلف خانواده، تربیت فرزند و عدم آشنایی با فرقه ها ونحله ها می باشند و همین مسئله سبب شده مردم به دفاتر پناه ببرند و از این دفاتر انتظار پاسخ گویی و مشاوره داشته باشند.

ضرورت راه اندازی واحد مشاوره
حجت الاسلام سلیمی با اشاره به ضرورت راه اندازی واحد مشاوره گفت: به دلیل ضرورت این مسئله، این دفتر، واحدی را به صورت اختصاصی به امر مشاوره اختصاص داده تا بتواند در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و... پاسخ گوی نیازهای فکری و عقیدتی و دینی و خانوادگی مردم باشد و به رفع دغدغه های عقیدتی مردم و جوانان بپردازد.

کارشناس مشاوره دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشت: کار مشاوره نیاز به دانش خاص و افراد خاص و مورد اعتماد دارد تا بتواند سوال های مردم را به درستی پاسخ داده و جوانان را با جواب درست و صحیح قانع کند.
این مشاور امور خانواده اضافه کرد: امروز به دلیل راه اندازی همین واحد، مراجعات حضوری مردم دو چندان شده است.

اهداف راه اندازی
وی با اشاره به مهمترین اهداف راه اندازی واحد مشاوره بیان داشت: رسیدن مردم به آرمش در زندگی، رفع دغدغه روحی وعقیدتی مردم، داشتن زندگی سالم، گرفتن قدرت برای تصمیم گیری در بحرانها و چالشها در مسیر زندگی است.

کارشناس مشاوره دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشت: امروز ابراز رضایت مندی از این دفتر بسیار بالا رفته و مردم هم استقبال خوبی از واحد مشاوره کرده اند.
حجت الاسلام سلیمی بیان داشت: دلایل تأخیر ازدواج، سیر وسلوک معنوی، عرفان عملی، آشنایی با عرفان های کاذب و شیطان پرستی، مباحث روز مانند نظریه ولایت فقیه و... از مهمترین موضوعاتی است که مردم در مورد آن نیازمند مشاوره می باشند.
وی گفت: در روز بین ۵ تا ۱۰ مشاوره علمی از سوی این واحد صورت می گیرد و به سوالات مردم پاسخ داده می شود.
کارشناس مشاوره دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشت: انتظار این است پاسخ ها بعدا به صورت مکتوب در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

مشاوره تلفنی و حضوری
حجت الاسلام سلیمی گفت: امروز این مشاوره به دو صورت تلفنی و مراجعه حضوری در حال انجام است و در همین رابطه مشاوره تلفنی مردم هم بسیار زیاد شده تا جایی که از خارج کشور هم مردم با این واحد تماس تلفنی می گیرند و شبهات و سوالات دینی و عقیدتی خود را می پرسند.

آدرس واحد مشاوره در قم
کارشناس مشاوره دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در قم اظهار داشت: مردم یا می توانند به صورت حضوری به دفتر این مرجع تقلید واقع در خیابان صفاییه، کوچه ۱۹، پلاک ۷ مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۴۱۸۴۰ الی ۴۳ ، داخلی ۳ از ساعت ۷ و ۳۰  صبح تا ۱۳ عصر با واحد  مشاوره دفتر معظم له تماس حاصل نمایند.

این مشاور امور خانواده اضافه کرد: در حال حاضر این واحد در دفتر قم راه اندازی شده و اگر مراجعه مردم برای گرفتن مشاوره بیش از حد موجود شود، قطعا در نمایندگی دفاتر معظم له در استانهای دیگر راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سوالات مردم بعضا تخصصی و علمی است و باید ساعت ها روی آن فکر و تحلیل صورت گیرد گفت: به همین دلیل پاسخ مشاوره ها به صورت تلفنی خواهد بود و سامانه گویایی برای پاسخ گویی در نظر گرفته نشده است.

حجت الاسلام سلیمی گفت: پاسخ به سوال ها و مشاوره در موارد مختلف براساس مبانی و آثار و اندیشه های فکری معظم له است. حضرت آیت الله جوادی آملی در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی، خانوادگی، سیاسی، تفسیری، بانکی، شرعی، ربا، ازدواج و... آثار و مبانی بسیار غنی دارند که در بحث پاسخ گویی به ما کمک فراوانی می کند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 1
    سلام علیکم . بنده در کار استخراج بیت کوین هستم . میخواستم ببینم درامد حاصل از بیت کوین درست هست از لحاظ شرعی یا نه ؟؟
  • محمد حسینی SE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    با عرض سلام و احترام بنده محمد حسینی ساکن کشور سوئد ، میخواستم بدانم ایا میشود کار های عقد را تلفنی یا تصویری انجام داد و اگر میشود این امکان هست بنده را کمک کنید ، بدلیل اینکه در منطقه ای که ما زندگی‌میکنیم این شرایط محیا نبست با تشکر
  • ابراهیم سمیع زاده IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 1
    سلام بنده ازفومن وازدوستداران حاج اقاهستم واعتقادی ودینی ازایشان دارم وفدای ایشانم
  • امین فروردین IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام.در مورد تفاسیر قران اقای حجت الاسلام شبهات و اشتباهاتی است.ًه