پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام رضا(ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، سبک تبلیغی و مناظره امام رضا(ع) را نیاز امروز حوزه و دانشگاه دانست و گفت: تاکتیک حضرت رضا(ع) در مقابله با دشمن و استفاده از بحث تبلیغ موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: معتقدیم برای پیشبرد اهداف و برنامه دین، باید هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کرد و امام رضا(ع) در این مسئله بسیار توانا بودند.

وی، سبک تبلیغی و مناظره امام رضا(ع) را نیاز امروز حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: تاکتیک حضرت رضا(ع) در مقابله با دشمن و استفاده از بحث تبلیغ موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود. در این رابطه می توان به حضور حضرت در منطقه طوس و استفاده از فرصت ها برای تبلیغ دین، اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی، ارتباط با مردم و نشان دادن رأفت و برداری اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: حضرت برای انتقال پیام از فرصت ها به خوبی بهره برده است. در مسیر با مردم ارتباط می گیرد، جلسات علمی برگزار می کند و...؛ این خود می تواند پیام بسیار مهم و جدی به همه مبلغان باشد.

وی  با اشاره به آسیب های تبلیغ، بیان داشت: مهمترین آسیب تبلیغ، بی اعتماد کردن و بدبینی مردم است. راه علاج آن هم حضور و ارتباط نزدیک با مردم و جوانان است. امام رضا(ع) با مردم ارتباط صمیمی داشتند و آنها را با رفتار و عمل و برنامه دینی و علمی جذب می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی خاطرنشان کرد: حضرت در جلسات و مناظرات علمی فرق و ادیان مختلف شرکت می کردند و سوالات آنها را می شنیدند و پاسخ متقن و دقیق می دادند. مبلغ دین هم باید این سبک و سیره حضرت را در بحث تبلیغ دنبال کند و با ارتباط گیری مناسب با مردم و جوانان و برخورد مناسب با آنها و برگزاری حلقات علمی  پاسخ های قوی و متقنی به شبهه افکنان بدهد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در پایان با اشاره به تبدیل تهدید کرونا به فرصت، اظهار کرد: بحث کرونا سبب شد جلوه ها و ارزشهای دین و نظام به مردم دنیا ارائه شود. اسلام دین رأفت، مهربانی، عطوفت و رسیدگی به همنوعان است و مردم ایران زمین به خوبی در بحث رزمایش مساوات و کمک مومنانه امتحان خود را پس دادند و خوبیها و زیبایی های دین را به نمایش گذاشتند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha