پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست علمی تخصصی تجربه نزدیک به مرگ

حوزه/ نشست علمی نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی»، از سری برنامه های ویژه ماه رمضان امسال،در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست علمی نقد و بررسی برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی، از سری برنامه های ویژه ماه رمضان امسال، در روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه، در مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیّه قم برگزار گردید.

حجت الاسلام علی محیطی از  اسا تید حوزه، بیان داشت: این برنامه، برنامه ای شهودی و معرفت النّفسی بوده است و یک مثال متصل است.

وی گفت: یکی از نکات مهمی که از طریق این برنامه قابل فهم بود، وحدت حاکم بر آن عالَم است، برخلاف این عالم که در آن کثرت وجود دارد. این وحدت، یک امر فرازمانی است، زیرا افراد مهمان این برنامه در مدت زمان کمی توانسته بودند اتفاقات و وقایع زیادی را ببینند و این در حالی است که این میزان مشاهدات در این زمان کم، در جهان مادّه که به زمان وابسته است، امکان پذیر نمی باشد.

محیطی افزود: از نکات دیگر، آگاهی به چند حادثه به طور همزمان و در آن واحد است، که این هم یکی از قدرت های روح انسان می باشد.

وی گفت: عالم برزخ، عالمی غیر از عالم معنا بوده و حدفاصل بین عالم ماده و عالم معناست.

این استاد حوزه عنوان داشت: غالب تجربه گرها گفتند که هنگام مرگ، دردی را تجربه نکرده اند. ریشه ی این موضوع در مباحث کلامی ما، انصراف روح از بدن و جدا شدن آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که نشر این تجربه ها، مردم را برای اعتقاد به عالم غیب بیدار می کند، لذا می تواند زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و همین طور صلح جهانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خاطره IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 1
    امیدوارم خدا عمر باعزت به آقای موزون بدهد. از ایشان بابت بازگو کردن تجارب نزدیک به مرگ تشکر میکنم. پدر من هم تجربه مشابه داشتند که برامون تعریف میکردند. آقای موزون خدا چه رزقی به شما داده
  • محمدرضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    امیدواریم نقدهای جدی استاد صبوحی در این باره بیشتر دیده بشه. https://alisaboohi.com/?p=7501