پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ برای تقویت بحث فرهنگ باید به مقوله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و حتی در موضوعات دیگر مانند اقتصاد، تولید، معماری و مصرف و... فرهنگ را دخیل بدانیم. اگر این طوری عمل کنیم، می توان جامعه ای از هر لحاظ سالم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع فرهنگ و تأکید رهبر انقلاب به مجلس در ارتباط با اهمیت توجه به مقوله فرهنگی گفت: فرهنگ موجب تقویت و تعمیق ایمان و تسهیل در مسیر دانش است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه افزود: امروز نیاز اصلی جوانان توجه به مقوله فرهنگ است و این فرهنگ است که افق روشن و راه هموار را از محدوده تاریک و ظلمت خارج کرده و محدوده حرکت صحیح را شاخص گذاری می کند.

وی بیان داشت: انس با کتاب انس با دانشمندان و علما و فرهیختگان و انس با زندگی مشهورین و شهیر انتخاب راه صحیح  و ابتکار برای جوانان می شود.

فرهنگ بزرگترین سرمایه هر کشور برای رسیدن به موفقیت

حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: اگر بخواهیم شبهات دینی را از جامعه دینی دور کنیم، باید با کمک مقوله فرهنگ این مسئله اتفاق بیفتد و انجام شود و بدون آن صورت نمی گیرد. به همین دلیل فرهنگ بزرگترین سرمایه کشور است که باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: در این رابطه می توان شهدا را نام برد که توانسته اند در عرصه جهاد و شهادت فرهنگ سازی کنند که در  مکتب ایمان و خداسازی به این مرحله رسیده اند.

توجه رهبر انقلاب به مقوله فرهنگ

وی بیان داشت: اگر رهبر انقلاب به مقوله فرهنگ اشاره می کنند تا بتوانیم بین علم و تکنولوژی، جلوگیری از حضور فرهنگ متفاوت در فرهنگ پیشرفته ایران اسلامی را داشته باشیم و جلوی طبعات سوء آن را بگیریم، این مسئله به دلیل اهمیت فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: بخش عمده فرهنگ همان عقائد و اخلاق یک فرد در جامعه است که این دو با هم تکمیل شده و نماد فرهنگ را به وجود می آورد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه افزود: امید است کسانی که احساس مسئولیت می کنند بتوانند در تصمیمات کلان کشور و مدیریتی و اجرایی مقوله فرهنگ را تأمین بدهند و نسبت به این امر با ارزش احساس مسئولیت کنند.

برنامه دشمن در بحث فرهنگ

وی بیان داشت: نفوذ دشمن برای این است که با فرهنگ های وارداتی ما را از فرهنگ اصیل ایران اسلامی جدا کند. پس باید بکوشیم با قانون مداری و حق مداری که برای آن خون های مقدس ریخته شده حفاظت کنیم و بدانیم جغرافیای کشور ما با دین مبین اسلام عجین شده و این مسئله از افتخارات مهم کشور ما است.

نقش فرهنگ در ابعاد زندگی بشری

حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: فرهنگ در زندگی بشر، در مد ومدگرایی و... دخیل است. فرهنگ است که جامعه ای را سربلند و به بیراه می کشاند و در همین رابطه باید مسئله آموزش و پرورش و تربیت اهمیت ویژه ای داشته باشد و قبل از آن به بحث تزکیه نگاه بهتری در محیط خانه و خانواده شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه افزود: فرهنگ است که مقوله او شامل تربیت ها، برخوردها و رفتار و برقراری عدل وعدالت و برقراری قسط می شود.

تقویت فرهنگ

وی بیان داشت: برای تقویت بحث فرهنگ باید به مقوله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و حتی در موضوعات دیگر مانند اقتصاد، تولید، معماری و مصرف و... فرهنگ را دخیل بدانیم. اگر این طوری باشد و عمل کنیم، فرهنگ مانند اکسیژن در همه مراحل زندگی ما نفوذ خواهد داشت و ما هم می توانیم در پرتو این مقوله مهم جامعه ای از هر لحاظ سالم داشته باشیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha