سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی

حوزه/ در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی از علمای نجف اشرف و لبنان، شیخ جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، با صدور پیامی درگذشت این عالم شیعه را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی از علمای نجف اشرف، شیخ جلال الدین صغیر عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، با صدور پیامی درگذشت این عالم شیعه را تسلیت گفت.

ترجمه متن پیام بدین شرح است:

درگذشت عالم و مجاهد بزرگ و محقق توانا و نواده شهید اول جناب حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی را به حوزه علمیه و مراجع عظام و علمای اعلام تسلیت می گویم که روز شنبه مصادف با ۱۲ ذی القعده ۱۴۴۱ قمری پس از یک دوره طولانی بیماری، در لبنان دار فانی را وداع گفت. خداوند او را مشمول رحمت گسترده و رضوان خویش قرار دهد.

از خدای متعال می خواهم استاد ما را غریق رحمت گسترده و اکرام خویش قرار داده و با ائمه و اولیاء خویش صلوات الله علیهم محشور گرداند و با او همچون بندگان صالح و مخلص خویش رفتار کند و به خاطر تحمل دردهای جسمانی، اجر فراوان به او عطا کند و به خانواده عالم پرور او، خانواده آل شمس الدین عاملی، به ویژه حجت الاسلام شیخ عبدالامیر شمس الدین و فرزندان بزرگوار و وابستگان ایشان صبر و آرامش عنایت کند.

معرفی مرحوم عاملی

این مرحوم نوه آیت الله شیخ عبدالکریم شمس الدین است که او نیز برادر کوچک آیت الله شیخ محمدمهدی شمس الدین است.

شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی متولد نجف اشرف بود و فقه و اصول را نزد مراجع بزرگی از جمله آیت الله خوئی و شهید صدر اول فراگرفت.

وی سپس در سال ۱۹۶۴ از دانشکده فقه فارغ التحصیل شد و در سال ۱۹۷۱ از دانشکده آداب کارشناسی ارشد گرفت و سپس دکترای حقوق خود را در لبنان گرفت.

وی در دانشکده اصول دین بغداد رشته عقاید و فلسفه و تفسیر را تدریس کرد.

در سال ۱۹۶۹ از سوی رژیم بعث بازداشت شد و پس از آن در سال ۱۹۷۳ به لبنان مهاجرت کرد و نقش برجسته ای در تدریس حوزوی و دانشگاهی در بیروت دارد.

آن مرحوم تلاش زیادی در دفاع از اعتقادات اسلامی به ویژه در برابر امواج انحرافی داشت و تاثیر زیادی در جریان های سیاسی و جهادی بیروت داشت و به شجاعت معروف بود.

وی تالیفات متعددی در در فقه و حدیث و اعتقادات دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha