جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حزب الله لبنان

حوزه/ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی را تسلیت گفت و اشاره کرد: درگذشت این عالم جلیل القدر خسارت بزرگی برای حوزه های علمیه و اهل علم، جهاد و مقاومت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی را تسلیت گفت و اشاره کرد: درگذشت این عالم جلیل القدر، خسارت بزرگی برای حوزه های علمیه و اهل علم، جهاد و مقاومت است.

حزب الله در بیانیه خود به نقش فعال و مؤثر شیخ شمس الدین عاملی در تربیت نسلی مقاوم و رسالتی اشاره کرد و افزود: وی در تمامی موضع گیری های خود از مقاومت حمایت کرد.

متن بیانیه حزب الله به شرح زیر است:

عالم مجاهد شیخ محمد جعفر شمس الدین عمرش را در راه خدمت به دین، تبلیغ و یاری حق سپری کرد و از این دنیای فانی رخت بر بست و به ملکوت اعلی پیوست.

شیخ شمس الدین عالم، نویسنده، مدرّس و منادی وحدت در مقابله با دشمنان بود و نقش فعال و مؤثری در تربیت نسل مقاوم و رساتلی داشت و در تمامی موضع گیری هایش از مقاومت حمایت کرد.

درگذشت این عالم جلیل القدر خسارت بزرگی برای حوزه های علمیه و اهل علم، جهاد و مقاومت است.

درگذشت این عالم بزرگ شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی را به مولانا حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ولی امر مسلمین امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید و سایر اهل علم به ویژه خانواده محترم، فرزندان و دوستداران وی تسلیت و تعزیت می گوییم و از خداوند متعال خواستاریم که او را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و او را در جوار انبیا، صدیقین و شهدا جای دهد.

شیخ محمد جعفر شمس الدین عاملی متولد شهر نجف اشرف و نوه مرحوم آیت الله شیخ عبد الکریم شمس الدین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha