پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 909800
۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹
سید نجیب یوسف خلف الحسنی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید نجیب یوسف خلف الحسنی یکی از فضلای شیعه لبنان در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین سید نجیب یوسف خلف الحسنی یکی از فضلای شیعه لبنان در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای درگذشت فقید العلم و العلما حجت الاسلام و المسلمین سید نجیب یوسف خلف الحسنی را تسلیت گفت.

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین الحسنی که در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت، عمر خود را در راه خدمت به دین و نشر آموزه های دینی و تبلیغ احکام آن سپری کرد و نمونه یک عالمِ فاضل و عامل در راه اعتلای کلمه الله و تبلیغ و هدایت و اصلاح مردم بود.

پیکر این عالم فقید امروز پنج شنبه در شهرک شقراء لبنان تشییع و به خاک سپرده شد.

خداوند این عالم فقید را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و او را در بهشت برین جای دهد.

شیخ ابراهیم العاملی درگذشت سید الحسنی را تسلیت گفت

شیخ ابراهیم العاملی از روحانیون شیعه لبنان هم درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید نجیب یوسف خلف الحسنی استاد اخلاق، ادبیات، عقائد، فقه، اصول، رجال و حدیث که بعد از مدّتی درگیری با بیماری رحلت کرد را تسلیت گفت.

وی افزود: امروز حوزه علمیه لبنان یکی از ارکان اخلاق و نوادر روزگار را از دست داد.

مختصری از زندگی این عالم

این عالم فقید در ساخت تعدادی از مساجد در لبنان نقش داشت و در سطوح مختلف حوزوی برای علما و طلاب تدریس کرد.

لبنان امروز یک شخصیت دینی برجسته ای را از دست داد که عمرش را عالمانه و عاملانه در راه احیای شریعت اسلام سپری کرد. او از علمای جبل عامل، استاد، مجتهد، مؤلف، مدرّس اخلاق و بسیار متواضع بود.

سید الحسنی داماد مرحوم شیخ موسی شراره مفتی الهرمل است. او برای تبلیغ بسیار فعالیت کرد و برای نشر مذهب اهل بیت (ع) در نقاط مختلف جهان، سختی های زیادی را تحمل نمود.

این عالم لبنانی عمرش را در راه تحصیل، تدریس و تألیف و تبلیغ سپری کرد و علمای بزرگی در مقدمات و سطوح از کلاس درس وی فارغ التحصیل شدند که بسیار فاضل هستند.

کتابخانه اسلامی پُر است از پژوهش ها و مقاله های وی در زمینه اخلاق، اجتماع، تاریخ و فقه که از جمله آنها؛ صلح امام حسن (ع)، خانواده در جامعه اسلامی، هجرت به غرب، اثبات هلال، انسانیت انسان؛ چه کسی آن را می سازد و چگونه؟، ادبیات و اصول نقد و  گفتگو می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha