شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ امضا تفاهم نامه

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ارتقاء و جذب نخبگان حوزه را برای فراگیری آموزش سواد رسانه ای و آشنایی با دوره مجری گری برای تبلیغ بهتر در فضای بین الملل را امری لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در نشستی که با حضور سید محمد مهدی موسوی مهر، رئیس دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما که در این دانشکده برگزار شد، بر همکاری فی مابین برای تربیت نیرو، عملیاتی کردن راه های تبادل دانش، محتوا، توانمندی و ظرفیت های موجود بین دو طرف در حوزه رسانه و دین، برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه خانواده، استفاده از ابزار هنر برای تبلیغ، برگزاری کارگاه بینش افزایی در موضوع فلسفه اخلاق و برگزاری آموزش سواد رسانه ای تأکید  و ابراز امیدواری کرد این نوع فعالیت آثار خوبی برای نظام، کشور و بین الملل به همراه داشته باشد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه، با بیان این که امروز دانش آموختگان جامعه المصطفی توانسته اند سفیر و مروجان بسیار خوبی برای اسلام، دین و شیعه باشند بر شناسایی و بکار گیری این دسته از افراد برای تعالی بخشی برنامه های دین و رسانه  با صدا و سیما تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ارتقاء و جذب نخبگان حوزه را برای فراگیری آموزش سواد رسانه ای و آشنایی با دوره مجری گری برای تبلیغ بهتر در فضای بین الملل را امری لازم و ضروری دانست.

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در ادامه با بیان این که امروز مدیریت جدید حوزه های علمیه توانسته قدم های جدی در عرصه تحول در حوزه با انجام طراحی سند چشم اندازحوزه، ابلاغ برنامه ۵ ساله حوزه برای اجرا، اجرای درختواره رشته ها در حوزه علمیه ،بردارد،  گفت: همین مسئله موحب رضایت مندی رهبر انقلاب از طرح و برنامه حوزه های علمیه شده است.

وی اضافه کرد: امروز یکی از طرح های تحولی در حوزه، ناظر به ده ها رشته در حوزه فرهنگ و تمدن، فقه و فلسفه اسلامی، فرهنگ و هنر و مباحث رسانه ای است و این طراحی ها در حوزه نشان از اراده راستین و راسخ مسئولین حوزه برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه، نظام و بین الملل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در مدیریت جدید بیش از ۸۰۰ برنامه  و ۱۰۰ طرح تحولی تنظیم شده و این برنامه ها زمانی درحوزه محقق می شود که همه نهادها و سازمان های مرتبط با نظام برای همکاری با حوزه به میدان بیایند.

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: در این رابطه یکی از عرصه های پیشران حوزه، حوزه دین و رسانه است. رسانه می تواند با برنامه ریزی و همکاری بهتر همه فعالیت حوزه را با خود همراه کند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه، بیان داشت: رسانه، ارتباطات و بین الملل، سه ماموریت مهم حوزه است و باید برای اثر بخشی بهتر و قوی تر در این رابطه ها بین حوزه و دانشکده دین و رسانه همکاری لازم صورت گیرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha