پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ تکریم و معارفه رییس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س)

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: پژوهش اقتضائات و لوازمی نیاز دارد و اگر حداقل اقتضائات و لوازم را فراهم نکنیم کار آسیب می‌بیند و در نهایت جامعه آسیب خواهد دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم علی پور رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام در مراسم معارفه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی، معاونان و مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام و جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، عنوان کرد: امیدواریم با توکل بر خداوند متعال و با عنایت اهل بیت علیهم‌السلام،آنچنان که شایسته و بایسته این شجره طیبه است، قدمی برداریم و در مسیر علم و پژوهش خدمت کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سال‌ها پیش در سفر به استان قم و در یکی از جلسات شورای عالی حوزه فرمودند: «نبض نظام سنج حوزه پژوهش است در ادامه فرمودند: «با پژوهش است که حوزه قوی یا ضعیف می‌نماید»؛ این جمله تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما امروز اهمیت مسئله واضح تر و روشن تر است.

علی پور ضمن قدردانی از توجه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به مسئله تحقیق و پژوهش، اظهار داشت: امروز مراکز را با ادعاها و تابلوها و یا کثرت ساختمان و تعداد نیروها نمی سنجند، بلکه مراکز علمی را بر اساس تولیدات علمی می‌سنجند و ارزشیابی می‌کنند.

وی بر لزوم همکاری و همیاری معاونان و مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام در پیشبرد اهداف پژوهشگاه مطالعات اسلامی تأکید کرد و گفت: پژوهش اقتضائات و لوازمی نیاز دارد و اگر حداقل اقتضائات و لوازم را فراهم نکنیم کار آسیب می‌بیند و در نهایت جامعه آسیب خواهد دید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما پژوهش است، اما پژوهش کار صعب و سختی است، به همین خاطر نیاز به حمایت زیادی دارد و ما نیازمند همدلی، همراهی و همفکری همه مدیران مجموعه هستیم و برای اینکه مجوز بگیریم، تأمین لوازم و اقتضائات جزو ضروریات است.

علی پور یادآور شد: امروز مجوز پژوهشگاه‌ها و نشریات به مدت یک سال است و پس از یکسال بررسی می‌کنند که آیا پژوهشگاه در تراز آن مجوز فعالیت کرده است یا نه و چنانچه فعالیت مرکز پژوهشی در حد علمی پژوهشی تشخیص داده نشود، لغو امتیاز می‌شود.

وی که بیش از بیست سال در مدیریت پژوهشی فعالیت داشته است، تأکید کرد: اگر ما بخواهیم در مسیر علم و پژوهش خدمتگزاری کنیم و برای اینکه کار استاندارد و اثر فاخر از پژوهشگر دریافت کنیم، نیاز به همکاری، همراهی و همفکری معاونان و مدیران داریم.  

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام به برخی مشکلات و کاستی‌های پژوهشگاه مطالعات اشاره کرد و گفت: پژوهشگران ما برای اینکه یک فکر و یا اثر را تولید کنند نیاز به حداقل حمایت دارند.

علی پور در پایان تصریح کرد: خدمت به پژوهشگاه و موضوع پژوهش، خدمت به جامعه الزهرا علیهاالسلام و کمک برای ارتقای این شجره طیبه است که امید است در این مسیر به توفیقات روزافزون دست پیدا کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha