پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش سالانه اساتید طرح ولایت با حضور آیت الله مصباح

حوزه/ همایش سالانه اساتید طرح ولایت عصر روز یکشنبه، ۱۵ تیرماه و در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی( ره) و با حضور آیت الله مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  همایش سالانه اساتید طرح ولایت عصر روز یکشنبه، ۱۵ تیرماه و در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی( ره) و با حضور آیت الله مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری برگزار شد.

حجت الاسلام  والمسلمین مهدی ابوطالبی، مدیر مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مآب، با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز، گفت: در سال تحصیلی گذشته، برای بیش از ۴۰۰۰ نفر داوطلب در سراسر کشور، دوره های مختلفی از سوی مآب برگزار شده است.

در ادامه این نشست، آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی( ره) با اشاره به یکی از سنّت های الهی در عالم هستی، بیان داشت: یکی از سنّت های الهی در این عالم، سنّتِ «تغییر و تدریج» است که حتی در مورد وجود مادّی پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه ی اطهار علیهم السلام هم جاری بوده است.

ایشان گفت: این سنت الهی در مورد علوم مختلف هم جاری است و در جهان امروز علوم بسیار گسترده تر از قبل شده اند و در علوم اعتقادی نیاز است به یک تحول بنیادین تا بتواند جوابگوی نیازهای فکری و دینی انسان امروز باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به طرح آموزش مبانی اندیشه اسلامی به عنوان نمونه ای موفق از تحول در آموزش اعتقادات به تناسب تغییرات جامعه انسانی، افزود: طی دوره های برگزار شده ی طرح ولایت، بحمدالله بازدهی و ثمرات خوبی مشاهده شده است و این طرح توانسته است تحوّلات عظیمی را در زندگی بسیاری از شرکت کنندگان در آن، ایجاد کند.

در پایان این همایش نیز از اساتید برتر این طرح، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha