پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ملکی -معاون تهذیب حوزه

حوزه/دشمن شبانه روز در حال فعالیت ضد دینی است تا بتواند سبک زندگی اسلامی را تغییر دهد، از آن طرف کم کاری و بی مسئولیتی برخی نهادهای فرهنگی که باعث شده مردمی که اطلاعات چندانی به این نوع سبک زندگی ندارند به سمت زندگی غرب بروند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جریان مُدگرایی در جامعه اسلامی و تمایل جوانان به این موضوع و آسیب های آن گفت: وقتی سبک زندگی اسلامی به وسیله نهادهای مسئول در جامعه جاری و اجرا و عملیاتی نشود و جای آن خالی شد، در پی این نقصان و مشکل، سبک زندگی غربی جایگزین آن می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: وقتی جامعه، خدا و دین را نپرستد، بت ها را بپرستد و جوانان به سمت غیر خدا حرکت می کند، نتیجه تمایل زنان به آرایش ها و لباس های آنچنانی و ... است. این نشان می دهد که خط هدایت و فرمان سبک زندگی غیر اسلامی و غربی به دست داخلی های دین باخته و عاشق و سینه چاک فرهنگ غربی و حتی داخلی های غافل افتاده است.

این کارشناس رادیو معارف ادامه داد: اگر کسی کوچکترین اعتقادی به زندگی دینی و سیره اهل بیت(ع) داشته باشد، نباید با افکار غبارآلود خود جامعه را به سمت غیر دینی و غیر خدا و الهه های متعدد جذاب غیر خدایی دعوت کند. این نشان از بی اعتقادی است.

اثر عمل به دین و سبک زندگی اسلامی

وی بیان داشت: اما اگر به دین و سبک زندگی اسلامی عمل کنیم، تمایلی به زندگی و فرهنگ غرب و مد در پوشیدن، اصلاح موی سر و رفتار و کردار نداشته باشیم، نتیجه آن اقتدار، صلابت، پایداری، دینداری در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: سید جمال الدین اسدآبادی برای اقتدار جامعه اسلامی تلاش زیادی کرد و هر چه پیش سران جامعه اسلامی رفت متوجه شد، آنها هیچ تمایل و علاقه ای به پیشرفت و اقتدار جوامعه اسلامی ندارند و دل باخته و عاشق و سینه چاک زندگی و فرهنگ غربی می باشند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: وی متوجه شد این افراد هم به نیابت از تمدن و فرهنگ و با پوشش دین و مذهب، درحال اشاعه و ترویج عقائد و فرهنگ غربی درک شور و جوامع اسلامی می باشند، سید جمال به سمت مردم رفت و در مصر جلسه ای تشکیل داد و در آن جلسه تصمیم بر اجرای سبک زندگی شد که از جمله تحریم اجناس خارجی، عیادت از مریض و... است.

نقش انگلیس در استعمار سبک زندگی اسلامی

این کارشناس رادیو معارف ادامه داد: بعد از این قضیه به انگلیس خبر داده شد که سید جمال الدین درحال انقلاب در مصر به وسیله اجرای سبک زندگی اسلامی است. سید این همه به کشورهای خارج می رفت و جلسات قرآنی و دعا برگزار می کرد و استعمار هم کاری به این حرکات نداشت چون برگزاری این نوع جلسات را مزاحم برنامه و اهداف خود در کشورهای اسلامی نمی دانست، اما وقتی به انگلیسی ها خبر دادند که سید جمال در حال  توصیه بر تحریم و نخریدن کالاهای غربی و ترویج رفتار و شیوه زندگی اسلامی در بین مردم است، فشارها بر سید جمال زیاد شد.

وی بیان داشت: اگر مردم بدانند چه قدر عمل به دستورات دین و سبک زندگی دشمن را عصبانی می کند، بیشتر به سمت زندگی اسلام می رفتند و برای احیاء این مسئله صدا و سیما و نهادها و ... نقش خوبی می توانند ایفاء کنند.

جذابیت سبک زندگی غربی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اگر سبک زندگی غربی جذابیت دارد چون به سمت هوای و تمایلات نفسانی و مطابق با دستور شیطان است. این نوع را مردم و جوانان دوست دارند. کسی دوست ندارد در تنگنا زندگی کند. همه دوست دارند زندگی جذابی داشته باشند.

دلیل جذابیت فرهنگ غرب

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: دلیل دیگر جذابیت زندگی غربی این است، نتوانسته ایم لذت زندگی براساس دین را به مردم بچشانیم. انسانهای بزرگ اگر به جای رسیدند چون دنبال لذا دنیایی و  هوای نفس نبودند، رسیدن به خدا و عشق به خدا برای آنها لذت بیشتری داشته باشد.

این کارشناس رادیو معارف ادامه داد: دشمن هم فهمیده اگر بخواهد جمهوری اسلامی را زمین بزند، باید فرهنگ را در هم بکوبد و از بین ببرد وکشور را تبدیل به آندلس کند. در این شهر جوانان را تشویق و ترغیب به لودگی و تمایلات نفسانی می کردند. این جنبه تهاجم و ناتوی فرهنگی دارد و کار عادی و طبیعی هم نیست.

وی بیان داشت:  هر ساعت میلیاردها میلیارد دلار برای تخریب فرهنگ دینی هزینه می شود.  ۳۰۰ شبکه فارسی خارجی در حال کوبیدن سبک زندگی فرهنگی و نشر لودگی و ترویج زندگی غربی می باشند. ایستادن در مقابل این حجم فوق العاده کار سخت است. الان این همه جوان انقلابی و مومن مدافع حرم در کشور داریم که با وجود این حجم سنگین تفکر شیطانی و تحریک دشمن در بحث فرهنگ ایستاده و طاقت آورده اند، معجزه است.

جوانان مومن در مبارزه سهمگین هجمه فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: آنهایی که با وجود این حجم از تهاجم فرهنگی و بمباران شبانه روزی دشمن که ابزارهای مختلف جوان را تحریک به سمت فساد و تباهی می کنند و این جوانان ایستاده اند و مقاومت کرده اند و به سمت آن نمی روند، کار بزرگ و معجزه گونه ای انجام می دهند و الا این ایستادن کار هر کسی نیست.

براندازی فرهنگی و برنامه دشمن در عرصه فرهنگ ناب

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: این سیل و طوفانی است که از سوی رسانه های خارجی ایجاد شده است. روزی برای تحریک. فریب جوانان، قرآن را آتش زدند، دیدند به اهداف نرسیده اند، کاریکاتور پیامبر (ص)را کشیدند، دوباره موفق نشدند، افرادی را که لباس روحانی بر تن داشتند، جذب غرب کردند و افکار افراد پر از شبهه از آنها پخش کردند و همچنانان این هدف ادامه دارد تا به اهداف خود برسند و جوانان را از دین و قرآن جدا کنند.

این کارشناس رادیو معارف ادامه داد: منتها وعده خدا در این ﴿یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ﴾ (میخواهند نور خدا را با (دم) دهانهاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید. سنت خدا براین قرار گرفته که نور الهی خاموش نشود و الان غربیها تمام تلاش شان خاموش کردن نور الهی است ولی تا کنون موفق نشدند.

 وی بیان داشت: الان غربی ها دست شان رو شده و اینها که با اسم حقوق بشر و شعار حقوق بشر هر جا جنایت کردند، امروز گرفتار چه جنایتی در کشور شدند، اینها فاشیست تند، بین سیاه و سفید پوست، فرق قائل اند، دنبال حکومت سفید پوست ها هستند، این ها نشان می دهند که این افراد برای شعار حقوق بشر کمترین ارزشی قائل نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: این مسئله رفته رفته باعث می شود که دین و اسلام به عرصه زندگی مردم برگردد.

نهادهای فرهنگی پاسخ دهند

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: امروز نهادهای فرهنگی باید پاسخ دهند چرا نتوانسته ایم در سبک زندگی جذابیت ایجاد کنیم. سلبریتی ها را خودمان تربیت کرده ایم. ارزش داده ایم. فیلم هایی که ساخته شد پر از سبک زندگی غربی بود، کسی آنها را ممیزی و مراقبت نکرد و به عبارتی در برخی نهادهای فرهنگی  نفوذ اتفاق افتاده و بر تصمیمات مجریان و تصمیم سازان تأثیر می گذارند و بدون این که کسی بفهمد مشغول فعالیت می باشند و اثرگذاری در جامعه  دارند.

این کارشناس رادیو معارف ادامه داد: مسئولین فرهنگی مهمترین تأثیر را در ایجاد فساد و تهاجم فرهنگی دارند و بعد از آن ناتوی فرهنگی است که از سوی غرب راه افتاده است. دشمن شبانه روز در حال فعالیت ضد دینی است تا بتواند سبک زندگی اسلامی را تغییر دهد، از آن طرف کم کاری و بی مسئولیتی برخی نهادهای فرهنگی  که  باعث شده مردمی که اطلاعات چندانی به این نوع سبک زندگی ندارند به سمت زندگی غرب بروند.

وی بیان داشت: این سیل خانمان سوز و ویرانگر به راه افتاده و جوانان زیادی را درگیر خودش کرده است و نابود کرده و باید سریع بیدار شد و اقدامات جدی انجام داد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha