جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
منبر مجازی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با اشاره به شرایط کرونایی کشر، گفت: اگر این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برای منبر و خطابه در سطح مساجد همانند گذشته فراهم نیست، مبلغان باید منبرهای مجازی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی با مبلغان طرح هجرت شهرستان جویبار با اشاره به محدودیت های کرونایی، بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای جایگزین به منظور تبلیغ معارف دین در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که نباید محدودیت های کرونایی باعث تعطیلی کامل فعالیت های تبلیغی مبلغان دینی شود، افزود: حضور پررنگ روحانیت در جامعه خود بهترین نوع تبلیغ است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که فضای مجازی در کنار آسیب ها، محاسنی نیز دارد که می توان از آن در جهت رساندن پیام های دینی در جامعه استفاده کرد، ادامه داد: مبلغان دینی از ظرفیت فضای مجازی در جهت نشر معارف دینی در جامعه بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط روز جامعه به گونه ای است که مخاطبان ما به دنبال مطالب کوتاه، جذاب و اثرگذار هستند، ادامه داد: این ظرفیت امروز در فضای مجازی برای انتقال پیام های دینی به مخاطبان وجود دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران افزود: اگر این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برای منبر و خطابه در سطح مساجد همانند گذشته فراهم نیست، مبلغان باید منبرهای مجازی را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که منبرهای کوتاه، جذاب و پیوسته می تواند اثرگذاری مناسبی در جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی تلاش کنند فضای تبلیغی خود را به سمت تبلیغ مجازی هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و حضور گسترده مسافران و گردشگران در منطقه توریستی استان بر ضرورت تقویت برنامه های تبلیغی در این مناطق تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه حضور گردشگران آسیب هایی را نیز با خود به همراه دارد، ادامه داد: حضور طلاب و مبلغان دینی در سواحل و مناطق گردشگر پذیر می تواند از آسیب های احتمالی بکاهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    البته باید کوتاه و کاربردی باشد.