جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 908517
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ وضعیت معیشت مردم خراب است، با چه زبانی باید به مسئولان دولتی و غیر دولتی گفت که مستضعفان دیگر تاب گرانی های جدید و اجاره مسکن های نجومی را ندارند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی طی یادداشتی به وضع گرانی ها و اجاره بهای منزل پرداخته اند، در این یادداشت آمده است؛

با چه زبانی باید گفت بیکاری و گرانی کمر مردم را خم کرده و دنیا را در نگاهشان تیره و تار کرده است؟

آخر مردم و به خصوص جوانان در آستانه ازدواج چه گناهی کرده اند که بسیاری از آنها از حداقل ها نیز باید محروم باشند؟

هر چقدر هم قوه قضائیه با سلاطین ثروت های بادآورده سکه، شکر، خودرو و مرغ برخورد می کند، اما سیستم فشل دولتی ها و برنامه ریزی های فشل تر مسئولین کار را خراب تر می کند و در این میان این، توصیه های حضرت آقاست که در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده است.

درست است که آمریکا با تحریم های ظالمانه اش ابتکار عمل مسئولین را پایین آورده، اما حرکت های جهادی مبتکرانه در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز چندان دیده نمی شود.

گویی اراده ای بر کنترل بازار و سبک کردن بار محرومان جامعه نیست، نمی دانم شاید هم اراده عده ای بر خرابکاری و به گروگان گیری معیشت مردم باشد و در این میان لایه هایی از خود مردم هم در خراب تر کردن بازار نقش آفرینی می کنند.

این بار به قلم نگارنده در این متن خرده نگیرید که وقتی می بینم قدرت خرید مردم به حداقل کل این سال ها رسیده است و وقتی طلاب نیازمندی که شرمنده همسر و فرزندان خود هستند را می بینم در کنار بیکاری جوان ها و وضعیت آشفته بازار خودرو، لوازم خانگی، مسکن، حبوبات، مرغ و تخم مرغ و هر چیز دیگری که بخواهی با آن سد جوعی کنی بهتر از این نمی توانم بنویسم.

اما این را نیز به خوبی می دانم که مردم عزیز ما با اینکه از یک سو از فشار دشمن و از سوی دیگر از بی تدبیری و خیانت داخلی در این اوضاع نابسامان اقتصادی تحت شدیدترین فشارها هستند اما حاضر نیستند ذره ای در دفاع از اسلام و انقلاب عقب بنشینند و البته به خوبی فهمیده اند که در طول این سالها هر گاه به اشارات رهبر عمل شده کشور به جلو حرکت کرده و هر گاه فرامین رهبر بر زمین مانده فلاکت و عقب ماندگی کشور بیشتر شده است.

کار از درد دل گذشته و باید داغ دل را درمانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha