سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمبود شدید پزشک در آمریکا به خاطر منع ورود مسلمانان    

حوزه/ مطالعه جدید نشان می‌دهد در دوران ریاست جمهوری ترامپ، به دلیل منع ورود شهروندان کشورهای مسلمان نشین به این کشور، کمبود نیروی کار پزشکی در سال اخیر محسوس می‌باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  یاهو، یک مطالعه جدید که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد در دوران ریاست جمهوری ترامپ، تعداد فارغ التحصیلان رشته پزشکی خارجی از کشورهای مسلمان نشین که برای پزشک شدن به آمریکا می‌آمدند در دوره ترامپ کمتر شده و کاهش ۱۵% داشته است و این مسئله باعث شده که ایالات متحده به شدت با کمبود نیروی کار پزشکان مواجه شود.

فارغ التحصیلان پزشکی بین‌المللی حدود یک چهارم پزشکان متخصص در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. آنها ملزم به گذراندن چندین امتحان و سپس سپری کردن یک دوره دو یا سه ساله آموزشی هستند تا بتوانند در ایالات متحده به کار پزشکی مشغول باشند

به طور کلی شهروندان ملل مسلمان نزدیک به ۴.۵ درصد نیروی کار پزشکی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را شامل می‌شدند، این در حالی است که از نظر تاریخی پزشکان پاکستانی، مصری و ایرانی تعداد عمده پزشکان خارجی مسلمان در ایالات متحده را تشکیل می‌داده‌اند.

تعداد فارغ التحصیلان ملل اسلامی که متقاضی صدور گواهینامه در ایالات متحده بودند در سال‌های ۲۰۰۹-۲۰۱۵ افزایش یافت و به ۴۴۴۴ مورد رسید ، این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۱۸ به طور مداوم سقوط داشته و با ۱۵% کاهش به ۳۶۰۴ نفر رسیده است. یک افت کوچک در سال ۲۰۱۶ رخ داد که سال انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شد اما به دلیل اینکه باراک اوباما هنوز در سمت ریاست جمهوری باقی مانده بود، رقم‌ها تا سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کاهش چندانی نشان ندادند.

این تحقیق در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد و جان بولت، و با همکاری معاون رئیس کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی تدارک دیده شد که نظارت بر فرایند صدور گواهینامه پزشکان را به عهده دارد.

بولت و همکارانش گفته‌اند که سیاست‌های اخیر آمریکا از جمله ممنوعیت سفر از کشورهای مسلمان نشین به ایالات متحده، و محدود کردن سفر به این کشور برای شهروندان کشورهای خاص بر ورود دانش آموختگان بین المللی پزشکی تاثیر قابل توجهی گذاشته است.

برخی از اقتصاددانان همچنین استدلال می‌کنند که کمبود پزشکان باعث افزایش دستمزدهای پزشکی شد که در نهایت خسارتی به بیماران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha