پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نگرانی در میان مسلمانان بریتانیا با وجود بازگشایی مساجد

حوزه/ به گفته بانیان مساجد شهر دربی در بریتانیا با وجود اینکه مساجد بعد از گذشت بیش از ۳ ماه بازگشایی شده‌اند، ترس از شیوع ویروس باعث شده ظرفیت مساجد تکمیل نباشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دربی تلگراف، درحالی که مساجد شهر دربی در بریتانیا، بعد از گذشت بیش از ۳ ماه از تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، روز شنبه ۴ جولای بار دیگر درهایشان را به روی نمازگزاران می‌گشایند، به نظر می‌رسد نگرانی‌ها از بازگشت به مساجد هنوز در میان جامعه اسلامی به چشم می‌خورد.

با معرفی مجموعه جدیدی از قوانین و دستورالعمل‌ها ، این مسجد از نمازگزاران که به آنها گفته شد ماسک صورت بزنند، سجاده مخصوص نماز خود را همراه بیاورند و در منازل‌شان وضو بگیرند ، استقبال کرد.

نظیر حسین ، عضو کمیته مسجد جامع دربی در این باره به خبرنگاران گفت: وقتی خبر را شنیدیم ، به طور طبیعی خوشحال شدیم و همه سر از پا نمی‌شناختیم. با ضدعفونی کردن مسجد و قراردادن پوسترهای بهداشتی آماده‌سازی برای افتتاح را آغاز کردیم.

وی افزود: مساجد ما بیش از سه ماه تعطیل بود و عدم برگزاری مراسم رمضان و عید سعید فطر در مساجد برای مسلمانان بسیار سخت بود.

حسین ۵۰ ساله ، که در دربی زندگی می کند ، گفت که اگرچه آنها بسیار خوشحال بودند که مساجد بازگشایی می‌شوند، اما احساس می‌کند تا عادی شدن اوضاع راه طولانی در پیش دارند.

فقط به اعضایی که هیچ علائمی ندارند اجازه ورود به مساجد داده می‌شود

وی گفت: ما بسیار خوشحالیم که نماز جماعت در مساجد اقامه می‌شود، و با وجود اینکه هیچ جایی در حد ظرفیت کامل نیستیم، خوشحالیم که برخی نمازگزاران بازگشته‌اند. فقط به اعضای سالم جامعه که هیچ علائمی ندارند اجازه ورود به مساجد داده می‌شود تا خطر شیوع ویروس را به حداقل برسانیم.

حسین خاطرنشان کرد:  مردم هنوز هم می ترسند و شک و تردید دارند ، که کاملاً قابل درک است ، زیرا طول می‌کشد شرایط به حالت عادی بازگردد.

عبید تاج سخنگوی مرکز اسلامی در دربی معتقد است که بسیاری از مردم از ترس کرونا از مساجد دوری می‌کند و گفت: مردم هنوز برای مسجد رفتن تردید دارند اما برای ما خوب است که فرصت اقامه نماز جماعت را به مردم بدهیم.

وی گفت: این یک احساس عجیب است که فقط اجازه داریم تعداد معینی نمازگزار داشته باشیم، کاری که هرگز قبلا انجام نداده بودیم، اما شرایط تغییر کرده و باید مراقب حال نمازگزاران باشیم.

گفتنی است پیشوایان مذهبی در سرتاسر جهان بعد از گذشت ۳ ماه تعطیلی درباره بازگشایی اماکن عبادی به بحث و گفتگو نشسته‌اند، با این حال در بریتانیا بسیاری پیشوایان مسلمان خواستار بسته ماندن مساجد علیرغم اجازه دولت هستند. مساجد انگلستان ۱۵ ژوئن دوباره بازگشایی شدند، بسیاری از مسلمانان از این اتفاق خوشحال شدند، در مقابل برخی دیگر نگران شیوع بیماری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha