جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که نباید به دنبال سودهای یک‌باره و هنگفت در بازار سرمایه بود، گفت: ورود مردم به بازار بورس باید آگاهانه و بلندمدت باشد.

دکتر شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بازار بورس، اظهار داشت: سرمایه موتور رشد هر اقتصادی است و قطعاً در کشورهای توسعه‌یافته بسیاری از مردم تا ۷۰ درصد در بازار بورس فعال هستند.

وی ادامه داد: مدتی است که دولت‌مردان به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌حل برون‌رفت از کسری بودجه و همچنین جبران بودجه برای بنگاه‌های تولیدی، بازار سرمایه و بورس است به همین دلیل شرکت‌های دولتی و اموال آن‌ها در بازار بهابازار عرضه می‌شود.

صادقی نسب افزود: البته این واگذاری شرکت‌ها تا مرحله‌ای ادامه خواهد داشت تا کنترل عزل و نصب‌ها دست خود دولت باشد.

وی بابیان این‌که سرمایه در رونق تولید و حرکت درآوردن اقتصاد نقش کلیدی را ایفا می‌کند، تأکید کرد: متأسفانه کشور با یک تورم ۴۰ درصدی روبرو است و در این شرایط بانک‌ها به سپرده‌گذاران تا سقف ۱۵ یا چند درصد بالاتر سود می‌دهند، این نشان می‌دهد که میزان سود بانکی حداقل ۲۵ درصد از میزان تورم پایین‌تر است و به همین علت سرمایه‌های مردم از بانک‌ها به سمت بورس روانه شده است.

صادقی نسب تأکید کرد: الآن بازار بورس برای ورود خوب است اما مردم باید یک سری نکات را در نظر بگیرند اولاً این‌که حضور در بازار سرمایه باید بلندمدت باشد و اگر می‌خواهند به سودهای آنی و لحظه‌ای فکر کنند، نمی‌توانند در این بازار موفق باشند.

وی افزود: نکته‌ بعدی برای افراد تازه‌وارد این است که به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بروند چون تجربه نشان داده صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحلیل‌های خوبی از بازار دارند و عملکردشان مثبت بوده است.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: افراد تازه‌وارد در بورس از اطلاعات کارشناسان استفاده کنند و بی‌مهابا وارد بورس نشوند و ازنظر کارشناسان در این زمینه بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگری که باید افراد در بورس رعایت کنند این است که از یک سهم خرید نکنند و تنوعی از سهام را داشته باشند به‌هرحال بازار سرمایه بسیار پر ریسک بوده و تحت تأثیر اتفاقات زیادی قرار می‌گیرد و این خوب است که درصد ریسک را تقسیم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha