سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ضد عفونی فرش های حرم

حوزه/ قائم مقام تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اهتمام ویژه مسئولان حرم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: برای کاهش حداکثری تراکم جمعیت، امکان حضور زائران در تمامی بخش‌های حرم مطهر با مفروش کردن صحن‌ها فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هادی محمودنژاد طی گفت‌وگویی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر اظهار کرد: به منظور آگاهی و توجه دادن به نمازگزاران و زائران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی روزانه به صورت مستمر و قبل از هر نماز تذکرات بهداشتی توسط مکبران و خادمان در صحن‌های مختلف حرم اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین مکبران برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صف‌های نماز و همراه داشتن وسایل شخصی از جمله مهر، تسبیح، زیارتنامه و ماسک تذکرات لازم را به نمازگزاران و زائران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) می‌دهند.

قائم مقام تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به اهتمام ویژه مسؤولان حرم مطهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افزود: علاوه بر اعلام پروتکل‌های بهداشتی از بلندگوهای حرم، خادمان داخل صحن‌ها با تذکر شفاهی و مرتب کردن صف‌های نماز بر رعایت فاصله اجتماعی در صف‌های نماز تأکید می‌کنند.

وی تصریح کرد: مراسم سخنرانی، نماز جماعت و دیگر مناسک فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در صحن‌ها و با ضدعفونی مستمر فرش‌ها و مهرها انجام می‌شود و حداکثر ایستادن نمازگزاران بر روی هر فرش ۶متری ۴ نفر و در غیر نماز حداکثر استفاده زائران از هر فرش ۶متری ۵ تا ۶ نفر است.

محمودنژاد اضافه کرد: برای کاهش حداکثری تراکم جمعیت، امکان حضور زائران در تمامی صحن‌های حرم مطهر با مفروش کردن آن فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه ناظران مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس و دانشگاه علوم پزشکی قم در برنامه‌های فرهنگی حضور یافته و نظارت مستمر خود را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: جلسات ستاد کرونا آستان مقدس به‌صورت مستمر برگزار و تصمیمات و اقدامات مورد نیاز با توجه به شرایط دنبال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha