جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زاکانی

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز یکی از ضرورت های مهم در کشور همگانی کردن فعالیت های جهادی و جبهه سازی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا زاکانی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در هم اندیشی فعالان حرکت های جهادی استان قم با محوریت تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره) که در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که سه رکن و محور اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام، رهبری حضرت امام (ره) و مردم بوده است، اظهار داشت: بی شک همین سه رکن عامل استمرار و توفیق مضاعف انقلاب اسلامی در ادامه مسیر نورانی خود خواهد بود.

وی افزود: ملت ایران با داشتن سرمایه بی نظیری چون اسلام عزیز و رهبری حکیم و مقتدر، ثابت کرده که ملت فوق العاده خوب و نمونه و الگویی است و به خصوص جوانان عزیز ما با روحیه انقلابی و جهادی خود زمینه ساز تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی در گام دوم خواهند شد.

وی با تأکید بر این که خدمت به این مردم و حرکت جهادی در این مسیر، یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: عمق یافتگی تفکر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و به همین خاطر ما از دوران دفاع مقدس به عنوان دانشگاه انسان ساز یاد می کنیم، منتهای مراتب متأسفانه فرهنگ دفاع مقدس و روحیه مجاهدت آن طور که باید و شاید در عرصه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ما تجلی نیافت و حال آن که اگر آن روحیه و مجاهدت در اقتصاد و فرهنگ ما تداوم می یافت، قطعاً ما مشکلات امروز در عرصه اقتصادی و فرهنگی را نداشتیم.

این نماینده مجلس همچنین بیان داشت: با این حال نقش جوانان در ۴۱ سال راه طی شده یک نقش ممتاز است و ان‌شاالله در گام دوم انقلاب همچنان باید یک نقش محوری و رکن اصلی باشد.

وی با بیان این که گروه های جهادی نقش مهمی در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب دارند، خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که باید میدان عمل جوانان باز شود تا بتوانیم جوان مؤمن و انقلابی را به صحنه بیاوریم که نتیجه آن بی شک رقم خوردن تحولات عظیمی خواهد بود.

زاکانی با اشاره به این که ما در این مرحله حساس، نیازمند طراحی جدید و خلاقانه ای برای پیشبرد برنامه ها هستیم، گفت: طبعاً با طراحی خلاقانه در گام دوم انقلاب می توانیم فرصت های جدیدی ایجاد کنیم که می تواند اهداف انقلاب را بهتر از قبل به پیش ببرد، کما این که امروز بیش از پیش نیاز به مجاهدت و خدمت گزاری داریم و اساساً پذیرش پیام انقلاب در متن خدمت گزاری به مردم بسیار فراهم تر است.

وی یادآور شد: در این رابطه نیازمند الگوسازی و فرهنگ سازی هستیم و باید الگوی نیروی خادم مؤمن انقلابی را به نمایش بگذاریم و پیرامون آن فرهنگ سازی کنیم.

وی ابراز داشت: شخصیتی چون حاج قاسم سلیمانی در مکتبی رشد کرد و به فیض عظیم شهادت نائل آمد که جهاد در راه خدا و خدمت به مردم و دفاع از اسلام، حرف اول و آخر را در آن می زند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر این که همگانی کردن فعالیت های جهادی و جبهه سازی در گام دوم انقلاب یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود، گفت: همه همت نمایندگان قم این است که بسترها و زمینه های خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی را فراهم کنند و قطعاً گل سرسبد این خدمت رسانی، گروه های جهادی هستند و ما به عنوان خادم و نوکر مردم به دنبال فراهم سازی بستر همین خدمت رسانی ها هستیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha