جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم

حوزه/ اساتید و نخبگان بسیجی خواهر حوزه علمیه قم به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه اساتید و نخبگان بسیجی خواهر حوزه علمیه قم به مناسبت روز عفاف و حجاب به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما : ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو افکنند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.(احزاب/۵۹)   

نیم نگاهی به تاریخ زندگی بشر، گویای آن است که در هر دوره‌ و در هر قوم و فرهنگی حجاب وجود داشته‌است، هر چند در فرهنگهای گوناگون، تحولاتی در شکل آن پدید آمده است. حجاب پس از ظهور اسلام و نزول آیات حجاب از ضروریات دین بوده و فقهای عزیز و طلایه داران دوران غیبت و پاسداران احکام دین، همگان به احکام حجاب پرداخته اند.

امامین انقلاب از همان دوران شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا امروز فرهنگ حجاب و عفاف را یکی از اصول اولیه و ریشه‌دار حاکمیت اسلامی دانسته و بر گسترش و تعمیق آن اصرار داشته‌اند و به همین دلیل است که امروز عروسک های خیمه‌شب‌بازی و ملیجک‌های بوق‌های تبلیغاتی به عیان و با صراحتی تمام، مبارزه با حجاب و عفاف را مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و راهی برای براندازی بیان می‌کنند.

بیست و یکم تیر ماه یادآور حادثه‌ای است که در آن زن و مرد و کوچک و بزرگ در مقابل ره‌آورد تفکر شوم لیبرالیسم غرب با خمیر مایه دیکتاتوری قد بر افراشتند و در پاسخ به ندای دین، به میدان آمدند و با حمله خونبار مزدوران رضا خان میرپنج در مسجد گوهرشاد مواجه شدند آنان به جماعت عظیمی که در جوار امام رئوف، در اعتراض به کشف حجاب متحصن بودند یورش برده و عده ای را به خاک و خون کشاندند.

اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خواهران قم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این واقعه و همه شهدایی که در وصیت‌نامه خود به عفت ورزی و حجاب، دعوت نمودند، نکاتی چند را یادآور می‌گردد:

۱- عفاف و حجاب تمام جامعه را در برمی گیرد نه فقط زنان را! زیرا مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی، نقش مهم و تأثیرگذاری در این عرصه دارند.

۲- آنچه امروز به عنوان ره‌آورد غرب و الگوی زندگی هالیوودی معرفی می‌گردد حاصل تفکر شکست خورده لیبرالیسم است که صدای خرد شدن استخوان‏هایش در این ایام بیش از پیش به گوش می رسد و غرب سرشکسته از این مکتب و تفکر خویش، سراسیمه در جستجوی راهی نجات بخش می گردد ، آثار این تفکر را در آمارهای مختلفی پیرامون تجاوز به عنف و قتل و بحران خانواده و ... نمایان است، این رویه به حدی ویرانگر بوده که دانشمندان و متفکران لیبرال هم در بازتابهای این مکتب مستأصلند ، حال جای بسی شگفتی است که عده‌ای در عرصه‌های مدیریتی زنان کشور اسلامی ایران همچنان چشم به قبله خود  دوخته اند!

۳-  جهان غرب و دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی، سعی در محو و بی‌ارزش جلوه دادن مبانی اسلام ناب دارند  و با ارائه مباحثی همچون حجاب‌هراسی، منع حجاب اجباری و ترویج مظاهر بی‌عفتی، بی‌بند و باری و بدحجابی و کمرنگ نمودن نمادهای فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی، می‌کوشند تا به هنجارشکنی در جامعه اسلامی بپردازند. تبلیغ و ترویج همجنس‌گرایی، ازدواج سفید، چهارشنبه‌های سفید، کشف حجاب دسته‌جمعی و ... نمونه‌هایی مشهود از تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که در راستای گسترش و افزایش فساد و فحشا، به‌خصوص در بین نسل جوان صورت می‌گیرد که اگر در این خصوص اقدامات مستمر، هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده صورت نپذیرد، آثاری مخربی به دنبال خواهد داشت.

۴- بایسته است همه نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی (وزرات فرهنگ ارشاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ائمه جماعات، نیروی انتظامی و قوه قضائیه و ...) از طرح‌های فرهنگی مرتبط با حجاب و عفاف حمایت همه جانبه نمایند.

۵- از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون فرهنگی آن انتظار می‌رود احیاء قوانین مرتبط با حجاب و عفاف و نیز پیگیری اجرای آن در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی را در دستور کار خود قرار دهند.

۶- برخورد جدی با بدپوش‌هایی که مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی در سطح جامعه هستند، امری لازم و ضروری است. 

اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه خواهران قم ضمن قدردانی از موضعگیری علما و مراجع نسبت به نابه‌سامانیهای اجتماعی از مسوولین درخواست دارد به منظور کاهش مصادیق ترویج فساد و فحشا در جامعه، نقش راهبردی خود را در این زمینه ایفا نمایند و با حمایت از عملکرد پلیس امنیت اخلاقی استان قم و گروه‌های فعال امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی و قانونی خود را انجام دهند، امید آنکه مفاسد اخلاقی به‌ویژه در شهر مقدس قم به عنوان عشّ آل محمد ریشه کن و مصادیق بی‌حیایی و بی‌عفتی را محو سازند.

«مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha