جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: اگر بخواهیم هنر حوزه ساماندهی پیدا کند، نخست باید به تربیت نیروهای مناسب بپردازیم تا در مواقع درخواست صداوسیما بتوانیم طلاب خوب را معرفی کنیم، گاهی مواقع طلبه خوب می تواند بسیاری از عوامل فیلم را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی عصر امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی که در سالن همایش های مدرسه معصومیه برگزار شد، عنوان کرد: بخش های مختلف تبلیغی در حال فعالیت هستند، اما ما به حیث وظیفه خاص حوزوی، وظایف خود را در عرصه تبلیغ بر عهده داریم.

وی با اشاره به «طرح جامع هنر» افزود: این طرح در ابعاد مختلف تدوین و توسط آیت الله اعرافی به تمام مدارس کشور ابلاغ شد؛ همچنین مرکز هنر و رسانه در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ ایجاد شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: هنرهای حوزوی در طرح جامع هنر دیده شد؛ به طور مثال مرثیه خوانی و سخنرانی نوعی هنر است که جزو هنر تلقی نمی شد، اما در طرح جامع هنر این موارد به عنوان رشته های هنری دیده شده است.

۴ هزار و ۳۴۷ اثر رسیده

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: برگزاری ۱۹ دوره از دوره های آموزشی هنر در استان های مختلف، برگزاری ۴ دوره فیلمنامه نویسی، دوره نقد عملکرد رسانه ملی در سه سال متوالی، همکاری با جشنواره مردمی فیلم عمار و برگزاری جشنواره هنر آسمانی در پنج رشته هنری با ۴ هزار و ۳۴۷ اثر رسیده بخشی از اقدامات انجام شده است.

وی تاکید کرد: فعال سازی بخش هنرهای حوزوی در دبیرخانه هنرهای آسمانی با ۶ دوره آموزشی، همکاری با کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان، همکاری با سازمان سینمایی در نقد برخی فیلم های مرتبط با مسائل دینی، طراحی طرح های مرتبط با هنر، ایجاد کانال تخصصی نقد رسانه با حضور طلاب متخصص در هنر، تهیه بانک اطلاعاتی طلاب هنرمند و شناسایی ۱۰۰ استاد در استان ها از دیگر اقدامات محسوب می شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه یادآور شد: در کارهای فرهنگی با امور فیزیکی تفاوت وجود دارد، برای کار فرهنگی چندین سال باید زحمت کشید تا معلوم شود که اتفاقی افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: به بحث هنر و رسانه در حوزه نباید به عنوان یک کار درون حوزوی و بخشی نگاه کرد، بلکه باید کمک کنیم در تمامی مدارس کشور این امر پیگیری شود.

وی افزود: ما اگر بخواهیم در نسل جوان تاثیرگذار باشیم، بایستی هنر را خوب شناخته و به کار بگیریم، متاسفانه ما در کارهای فرهنگی اصیل خود نیز دچار مشکل هستیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم گفت: طلابی داریم که در سواحل دریای مازندران برنامه های هنری اجرا کردند که این در کاهش وضع نامطلوب عفاف نقش بسیار مهمی دارد.

کل بودجه ما در کل حوزه های علمیه کشور ۴۰۰ میلیارد تومان نیست

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که ای کاش دشمنان ما قدری که برای دین زدایی سرمایه گذاری کرده اند، کمی از آن را کشور ما برای توسعه دینداری سرمایه گذاری می کرد، تاکید کرد: ۴۸۰ میلیارد تومان مردم در دو ماه برای کرونا پول دادند، اما کل بودجه ما در کل حوزه های علمیه کشور ۴۰۰ میلیارد تومان نیست، در این شرایط چطور انتظار داریم که دینداری توسعه یابد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه یادآور شد: به دلیل جمهوری اسلامی بودن کشور ما حملات بسیاری به دینداری ما می شود، اما جمهوری اسلامی برای این بخش سرمایه گذاری لازم را نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: به بخش فناوری، موقوفات بالایی معطوف شده است، اما در همین بخش به مباحث دینی بسیار کمتر تمرکز شده است، به حدی که برخی از مساجد ما در تسویه پول آب و برق خود دچار مشکل هستند.

وی هنر را کاری گسترده توصیف کرد و افزود: در برخی مقاطع، تلویزیون از ما درخواست روحانیون هنرمند را داشته است، اما باید دید که چه تعداد روحانی هنرمند تربیت شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه  گفت: اگر بخواهیم هنر حوزه ساماندهی پیدا کند، نخست باید به تربیت نیروهای مناسب بپردازیم تا در مواقع درخواست صداوسیما بتوانیم طلاب خوب را معرفی کنیم، گاهی مواقع طلبه خوب می تواند بسیاری از عوامل فیلم را تحت تاثیر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: ما طلابی را به ورزشگاه ها فرستادیم، نتیجه حضور طلاب در ورزشگاه ها این بود که کسی در حضور آن ها ناسزا نمی گفت و حتی مردم از این حرکت استقبال می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهنام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    400 میلیارد چقدر زیاد، مگر دانشگاه ها بودجه شان چقدر است ؟