جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش

حوزه/محسن حاجی میرزایی بر استفاده از ظرفیت ‌حوزه‌ های علمیه درعرصه تعلیم و تربیت با سرعت و دقت بیشتر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  محسن حاجی میرزایی وزیر و رئیس عالی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در دیدار دبیر ستاد همکاری‌ها بر استفاده از ظرفیت ‌حوزه‌ علمیه در عرصه تعلیم و تربیت با سرعت و دقت بیشتر تاکید کرد و افزود: حقیقتا حوزه علمیه  ظرفیت های بی بدیلی برای آموزش و پرورش دارد و تلاش وزارتخانه در گذشته و حال استفاده از این ظرفیت برای تحقق تعلیم و تربیت منطبق با آموزه های دینی است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر اقدامات قابل توجهی برای حضور حوزه و روحانیت صورت گرفته که تاسیس و تشکیل ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش یکی از اقدامات موثر و مورد حمایت نخبگان هر دو دستگاه می باشد و خوشبختانه بدنه حوزه علمیه و نیز فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش به حقیقت این ضرورت پی برده اند.

رئیس عالی ستاد همکاریها گفت: بهره مندی از فرهیختگان و نخبگان حوزه در اتاقهای فکر و هیئت های اندیشه ورز برای پاسخ به نیازهای فکری و نظریه پردازی در امور مبتلا به فرهنگی و تربیتی، مشارکت حوزه علمیه و صاحب نظران در موضوع بر نامه درسی و تهیه متون آموزشی منطبق با نظام اسلامی یکی از ده ها ظرفیت بی بدیلی است که باید از آن استفاده کرد.  

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از گزارش اقدامات انجام شده و برنامه ۵ ساله ای که تدوین شده گفت: این اقدامات راه را برای توسعه همکاریها باز کرده و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از این نهاد مقدس شاهد شکوفایی و تقدم تربیت بر تعلیم باشیم.

حاجی میرزایی افزود: فعالیت‌های ستاد همکاری با قوت و قدرت باید به پیش برود و هر کجا نیاز به مداخله من باشد اعلام  نمایید تا اقدام لازم انجام گیرد.

در این جلسه که در دفتر مقام عالی وزارت تشکیل شد علیرضا حاجیان زاده با ارائه گزارشی از روند برنامه‌های ۵ ساله همکاریها ضمن تقدیر از مساعدت وزیر آموزش و پرورش، توجه هر چه بیشتر اعضای ستاد و معاونین حوزه علمیه و آموزش و پرورش را فرصت مناسبی برای  تحقق برنامه‌های در دست اجرا دانست.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha