جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تفاهم نامه نهضت سواد اموزی و موسسه دارالاکرام

حوزه/با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، تفاهم نامه همکاری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با موسسه دارالاکرام شعبه قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا و منوچهر دهشیری منعقد شد.

در این مراسم، حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان با تاکید بر تلاش همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی و موسسات آموزشی خیریه برای ارائه خدمات سوادآموزی و مبارزه با بی سوادی و ارتقای سطح سواد مهارتی، به برخی از اهداف تفاهم نامه اشاره کرد.

این فعال اجتماعی افزود: «شتاب بخشیدن به روند صفر رساندن بی سوادی با اولویت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال»، «فرهنگ سازی وتوسعه دانش عمومی در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی برای جامعه هدف»، «تلاش در جهت ارتقاء سطح آگاهی جامعه هدف به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی»، «تلاش در جهت محرومیت زدایی»، «بهره گیری از قابلیت های موجود در انتقال پیام های آموزشی به مخاطبین»، «برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و تخصصی» و «تشکیل کارگروه مشترک جهت اجرای برنامه های مشارکتی» از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری عنوان کرد.

معاون سوادآموزی استان افزود: آموزش دوره های سوادآموزی و انتقال تا پایان ششم ابتدایی به مادران سرپرست خانواده و اعضای بی سواد و کم سواد خانواده آنان و نیز شناسایی و تشویق  کودکان بازمانده از تحصیل برای ثبت نام و حضور در مدرسه و کلاس های نهضت سوادآموزی، از اولویت های معاونت سوادآموزی می باشد و گفت با استفاده از ظرفیت های موجود در موسسات و نهادهای غیر دولتی استان و معاونت سوادآموزی و با پیگیری و نظارت بر روند اجرای برنامه ها، به این اهداف مهم دست پیدا خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم منوچهر دهشیری مدیر موسسه دارالاکرام استان قم گفت: سابقه همکاری با معاونت سوادآموزی استان قم به ۴ سال گذشته بر می گردد و شعار این موسسه تحصیل، حق همه کودکان است، می باشد و افزود ان‌شاء الله تلاش خواهیم کرد تا مفاد تفاهم نامه به طور کامل در استان اجرایی شود و الگویی برای سایر موسسات باشد.

این فعال مدنی افزود: هدف این موسسه خیریه، اهدای بورس تحصیلی و حمایت از دانش آموزان است و براین مبنا، دانش آموزان بازمانده از تحصیل و مستعد و فاقد سرپرست موثر را تحت حمایت بورس تحصیلی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: دانش آموزان در موسسه دارالاکرام بورس تحصیلی را بر مبنای پایه تحصیلی معدل و امتیازات کسب شده در رشته‌های ورزشی، فرهنگی و قرآنی و … دریافت می‌کنند و در این باره دانش آموزی با دریافتی ۷۰۰هزار تومان نیز داشته‌ایم.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام با بیان اینکه ۱۶۰ حامی در داخل و خارج از کشور با این موسسه همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: حامیان با کمک‌های مالی خود به دانش آموزان بورسیه می‌دهند و عین همان پول به صورت شفاف به دست دانش آموز می رسد و اضافه آن درکیف پول حامی و دانش آموز واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مرکز هر دانش آموز مستعد تحصیل و فاقد سرپرست موثر پذیرش می شود، ما ازمحدود موسسات خیریه هستیم که دارای ایزو ۹۰۰۰ و شفافیت مالی و کاری هستیم که از سراسر دنیا می توانیم حمایت داشته باشیم.

دهشیری با بیان اینکه در این مرکز از پیش دبستانی تا دانشگاه پذیرش می شوند، مردمی بودن را از ویژگی‌های این موسسه برشمرد و گفت: در موسسه دارالاکرام بیش از ۵۵ مددکار خانم به طور رایگان ماهی یک بار به منازل و مدارس دانش‌آموزان سر می زنند و به کسب اطلاعات و ارزیابی وضعیت می‌پردازند.

وی افزود: با همراهی بسیاری از نیازها در این موسسه برطرف می‌شود، اگر دانش آموزان نیاز به کلاس داشته باشند، اقدام به برگزاری کلاس می‌کنیم، در این باره در جهت جلوگیری از افت تحصیلی بیش از ۳۰ کلاس در هفته به صورت فوق برنامه و تقویتی برگزارمی کنیم ضمن اینکه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی و آزمایشگاهی نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام خاطرنشان کرد: با دانش آموز تحت پوشش موسسه، قرارداد سالانه بورسیه بسته می شود و توجیه می گردد که حمایت موسسه در قبال همکاری و رشد و پیشرفت آنهاست و ان‌شاالله وقتی به جایی رسیدند بتوانند خود حامی باشند، با این روال مسیر مهربانی ادامه پیدا می کند و فرهنگ سازی می شود.

دهشیری عنوان کرد: همچنین در تامین جهیزیه و بهداشت و درمان و سبد معیشتی در تلاشیم و بیش از ۴۵۰ میلیون تومان سبد کالا در سه ماه اخیر براساس منویات رهبری از طریق موسسه و موسسه های همیار کمک شده است، البته تمرکز اصلی روی تحصیل است.

مدیر شعبه قم مؤسسه خیریه دارالاکرام افزود: یکی از اقدامات مهم نخبه پروری است دانش آموزانی با استعدادهای درخشان و نخبه هستند که پیشرفت خوبی دارند، امسال ۶ نفر با رتبه زیر ۱۰۰۰ وارد دانشگاه شدند که در این میان دو نفر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل هستند، این دانش آموزان همچنان با ما در ارتباط بوده و تا به شغل نرسیده اند مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد:  در مورد وضعیت دانش‌آموزان به طور کامل تحقیق می‌شود تا شرایط لازم را داشته باشند، از آموزش و پرورش نیز تقاضا داریم دانش آموزان مستعد و واجدالشرایط را معرفی کنند و با معرفی حامی ما را در امر خیر یاری کنند، چرا که موسسه غیرانتفاعی بوده و براساس منشور دارالاکرام هیچ فعالیت مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی نداریم و تمرکز ما روی بورسیه تحصیلی افراد مستعد و نیازمند است.

دهشیری گفت: برگزاری کلاس های زبان و کامپیوتر و دوره های مهارتی از جمله اقدامات مهم است و دانش آموزان به صورت رایگان به کانون قلم چی معرفی می شوند.

وی اظهارکرد: نیازهای اقتصادی بخشی از نیازهاست و ما نیاز به آموزش و فعالیت فرهنگی داریم می توانیم در این خصوص با کمیته امداد و موسسات خیریه و آموزش و پرورش تعامل و همراهی خوبی داشته باشیم تا به نتایج بهتری برسیم.

دهشیری گفت: در پایان خالصانه‌ترین سلام و سپاس این مجموعه تقدیم خیرینی باد که توفیقاتی را خداوند نصیبشان کرده که به یاری موسسه‌ای آمده‌اند که به بحث آموزش و فرهنگ جامعه پرداخته است، علاقه‌مندان جهت ارتباط با مؤسسه خیریه  دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) و معرفی دانش‌آموز، مددکار، بانی، حامی و همیار در تمام زمینه‌ها با شماره ۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ و شماره‌ای ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۱۷۶۹ به مهربانی ارتباط برقرار کنند.

خبرنگار: پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha