پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابر بانک

حوزه/ بانک مرکزی اعلام کرد: سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶۰ میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، با توجه به روند صعودی و شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، از شبکه بانکی تقاضا می شود، به صورت موقت، بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل استفاده هم‌وطنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، تمرکز کنند.
 

براین اساس، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶۰ میلیون ریال افزایش یابد.
 

همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.
 

در همین راستا، امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرج ترابی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    21 0
    سقف انتقال پول ازخودپردازهابایدبمبلغ 100میلیون ریال تااخراسال باقی بمانداین امرباعث می‌شودکه خیلی ازمراجعین حضوری به بانک‌ها دیگربه بانک مراجعه نمی‌کنند این خودکمک بزرگی به وصعیت بحرانی فعلی کشورمیباشد
  • حمید زیراهی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام چرا به سقف انتقال کارت ب کارت افزوده نشده . خطرات احتمالی رو شرح دهید در صورت ممکن ؟ با تشکر
  • اسماعیل پرگالی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    باسلام متاسفانه بدلیل ضعف نرم افزاری بانکها که ممکن است حکرها قادر به ورودبه حسابهای بانکها شوند دراین شرایط کرونایی جهت انتقال وجه بیش ازشش میلیون درروز بایدبه بانک مراجعه شودالبته البته افرادی که وضعشان سکه است این مشکل را ندارندزیرا باخرید کارتخوان این مشکل رابرای خودشان حل کرده اند!.....
  • داود شهریاری US ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام وقت بخیر از خودپردازملی با ملی کارت به ملی کارت حداکثر چه مبلغی میتوانم انتقال دهم