پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله جعفرسبحانی با اشاره به ضرورت واهمیت معقوله امنیت در جامعه گفتند : اگر امنیت نباشد کار نظام دچار سکته می شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، به نقل از پلیس، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای پایداری و توسعه فراگیر امنیت در جامعه تاکید کردند و اظهار داشتند: طرح های امنیت محله محور در پیشگیری از وقوع جرایم موثر است و می تواند خلاء های حضور پلیس در برخی محلات را جبران کند.
معظم له خواستار همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و تصریح کردند: تذکر لسانی از سوی کسانی که دلسوزانه امر و نهی کنند ، حتما بر فرد خاطی اثرگذار خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی از معصومین (ع) در مورد امنیت در جامعه گفت : هرگونه پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می شود ، بنابراین برای ایجاد و حفظ امنیت ، توصیه های فراوانی صورت گرفته و بر این اساس پیشرفت های کشور مرهون تولید کنندگان و حافظان امنیت است.

حضرت آیت الله سبحانی بر وجود احساس امنیت در کشور تاکید و خاطر نشان کردند:تامین امنیت کشور امر بسیار مهمی است، لکن هیچ مجرمی نباید احساس امنیت داشته باشد و به اعمال مجرمانه خود ادامه دهد.

فرمانده انتظامی استان نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از روند اقدامات و عملکرد پلیس قم ارائه و ابراز داشت: هوشمند سازی پلیس برای تسریع در خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های  پیشرفته برای توسعه امنیت پایدار گفت : امروزه پیشرفت در برنامه های اجرایی امنیت پایه ، مستلزم استفاده از تجهیزات و فن آوری های نوین برای تحقق این امرمهم است.
سردار "سید محمود میر فیضی " برکشف علمی جرایم تاکید کرد و افزود : کشف سریع جرایم و دستگیری مجرمان ،  رضایت شهروندان را به دنبال دارد البته جهت گیری برنامه ها مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرایم است.
فرمانده انتظامی استان برنامه های فرهنگی و ایجابی را نیز از اولویت های کاری پلیس قم بر شمرد و گفت : پلیس درکنار اقدامات سلبی که جزء لاینفک ماموریت های اصلی برای مبارزه و مقابله با هنجارشکنان و قانون گریزان است ، اهتمام ویژه ای نیز به انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای جامعه پذیر و قانون مند کردن شهروندان دارد و ضمن هم افزایی با متولیان فرهنگ و آموزش ، از دست‌آوردهای آنان و ارزش های جامعه وحقوق شهروندی صیانت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha