پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در تجمع حوزویان اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی نوشت: و اکنون نیز مانند «یوم الاحزاب» دشمن خارجی با تمرکز بر محاصره و فشار حداکثری و خط نفوذ و نفاق داخلی با تشدید خود تحقیری و جنگ روانی در درون کشور به دنبال «سست نمودن اراده‌ها» می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه اهواز، در یادداشتی پیرامون وضعیت کنونی ایران، نوشت: به تعبیر امام خمینی(ره) عصر کنونی هنگامه نبرد «تمام کفر» و الحاد برعلیه «تمام ایمان» و اسلام است و در این کارزار، پیروزی از آن لشکری است که میدان نبرد و «مختصات» آن را به‌خوبی بشناسد.

در این میان امام خامنه‌ای با ارائه جامع‌ترین تصویر از مختصات کلان «میدان فعلی نبرد» با آمریکا و اذنابش و شرایط داخلی و روند فشارهای خارجی می‌فرمایند: ما اکنون در شرایطی شبیه به جنگ سراسر نابرابر «احزاب» در صدر اسلام هستیم.

در تشریح آن شرایط، حضرت آقا با بیان نکات مهمی می‌فرمایند؛ ...مؤمنان در معرض آزمایش قرار گرفتند... جان‌ها به لب رسید! وَ زُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِیدًا... در این هنگام مسلمانان دو دسته شدند: آن‌ها که دل‌هایشان «مریض» بود گفتند بفرما؛ لشکر دشمن دارد می‌آید و پدر ما را در می‌آورد! یعنی «یأس» و ناامیدی و «خودکم‌بینی» و یک «گرایش پنهان» به دشمن در آن‌ها وجود داشت.

اما گروه دیگر مسلمانان گفتند: هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ.... خدا و پیغمبر  به ما گفته بودند که وقتی به این میدان آمدید همه عوامل کفر و استکبار با شما دشمنی می‌کنند. یعنی آمدن دشمن به‌جای اینکه روحیه آن‌ها را تضعیف کند ایمانشان را تقویت کرد.(۹۵/۴/۱۲ )

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در ادامه یادداشت خود آورده است: در آن زمان جریان نفاق در «تکمیل»  فشار نظامی کفار و یهود ضمن تمسخر بشارت‌های پیامبر (ص) (در حین حفر خندق) به پیروزی و فتح روم و صنعا و ایران، با «بزرگ‌نمائی دشمن» به تضعیف روحیه مسلمانان می‌پرداختند.

و اکنون نیز؛ مانند «یوم الاحزاب» دشمن خارجی با تمرکز بر محاصره و فشار حداکثری و خط نفوذ و نفاق داخلی با تشدید خود تحقیری و جنگ روانی در درون کشور به دنبال «سست نمودن اراده‌ها» می‌باشد.

حرکتی که به تعبیر آقا «زمینه‌سازی» دشمن جهت تهی نمودن نظام از «عناصر قدرت» و فراهم آوردن شرایط تسلیم و ذلت پذیری اردوگاه حق‌طلبان...

به نظر نگارنده مخرب‌ترین سلاح و تیغ برنده دشمن در این معرکه «سرنوشت‌ساز» که امروز در دستور کار جدی رسانه‌های بیگانه و نفوذهای آنان هم است «تشکیک» در وعدها و بشارت‌های امامین انقلاب و بالتبع تضعیف «امید به آینده» در بین آحاد ملت به‌ویژه سنگر داران جبهه انقلاب است.

حال در این کارزار وظیفه خواص جامعه چیست؟

وظیفه، در کنار عمل مجاهدانه همراه با صبر و استقامت، باور و توجه عمیق به «رهنمودها» و بشارت‌های امام خمینی و حضرت آقاست که مؤکدانه از «فتوحات عظیم» و «آینده روشن» این راه نورانی به «شرط» انجام وظیفه «بشارت» داده‌اند.

بر همین مبنا، مؤمنین انقلابی باید جهادی و جان برکف، با نشاط، صبور و با استقامت در «دفاع جانانه» از انقلاب ذره‌ای «تردید» به خود راه ندهند، که بی‌تردید همان‌گونه که امام خمینی فرمود: آینده روشن است... و گویا جهان مهیا می‌شود برای طلوع آفتاب ولایت!

و ما در نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت(عج) هستیم.

و به تعبیر امام خامنه‌ای پیروزی ما تضمین شده است و تردیدی در آن نیست و تمامی توطئه دشمنان به شکست خواهد انجامید. إن‌شاءالله...

أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha