جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به لزوم پاسخگویی مسئولان در مورد عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب، گفت: امروز باید رسانه‌ها و مردم با حضور خود در میدان، عملکرد و فعالیت مسئولان در این حوزه را مطالبه‌گری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته عفاف و حجاب، وظیفه اصلی این کمیته را سیاستگذاری در حوزه عفاف و حجاب و آسیب‌شناسی عوامل بی‌حجابی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در راستای سیاستگذاری می‌تواند مثمر ثمر باشد، انجام کار پژوهشی در خصوص علل بی حجابی آنهم به صورت چند سال یکبار است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی تشکیل شود، ابراز کرد: علیرغم آنکه قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم الاجرا است، اما در ادارات و دستگاه‌های دولتی پیگیری نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: این کمیته با استفاده از افراد دغدغه مند در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌های مختلف می‌تواند، اجرایی شدن این قانون را به عنوان یک کار مهم مطالبه و پیگیری کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و برخی از جریانات برای ایجاد دو قطبی در جامعه زنان، گفت: این جریان‌ها با ایجاد تعارض در بین جامعه بانوان به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این اقدام هستند، بنابراین کمیته عفاف و حجاب باید مراقب باشد ضمن آنکه وارد این تقابل نشود، نباید کسی هم در این میان متهم شود.

امام جمعه همدان با اشاره بر لزوم پاسخگویی مسئولان در مورد عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب، گفت: امروز باید رسانه‌ها و مردم با حضور خود در میدان، عملکرد و فعالیت مسئولان در این حوزه را مطالبه‌گری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در کمیته عفاف و حجاب باید زمینه استفاده از ایده‌های همه بانوان فراهم شود، مطرح کرد: در این کمیته می‌توان از بانوانی که دارای پوشش‌هایی متفاوت اما مناسب نیز هستند در حوزه حجاب استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با بیان اینکه نباید از اهمیت مدارس و دانشگاه‌ها در ترویج حجاب غافل شویم، گفت: با تشکیل کمیته‌ای با حضور خود دانش آموزان، می‌توان گام مهمی را در عرصه ترویج عفاف و حجاب در جامعه برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha