شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، خبرگزاری حوزه را یک منبر جهانی خواند و بر ضرورت معرفی دستاوردهای علمی حوزه به دنیا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی، در حاشیه بازدید از خبرگزاری  حوزه،  در نشستی با مسئولان رسانه رسمی حوزه های علمیه، با بیان این  که لازم است با توجه به ظرفیت علمی حوزه، خبرگزاری حوزه با قدرت بیشتر وارد موضوعات علمی شود، گفت: مسئله ای که نباید از آن غفلت کرد این  که باید با گرایش های مختلف حوزه، ارتباط قوی و صمیمی برقرار کرد تا از این طریق بتوان علمیت رسانه حوزه را قوی تر کرده و افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

بازدید مدیر حوزه علمیه استان مرکزی از خبرگزاری حوزه

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی جامع از خروجی های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه، خبرگزاری حوزه را یک منبر جهانی خواند و گفت: خبرگزاری حوزه و افق حوزه باید معرف ابعاد علمی حوزه های علمیه باشند و بدون در نظر گرفتن جریان های سیاسی درون حوزه و  طرفداری از گروه خاصی، خروجی های علمی و پیام های حوزه را به خوبی انتقال دهند.

الزامات مرجعیت علمی رسانه ای

وی، به روز بودن، حرکت براساس نیازهای روز بین المللی، غافل نبودن از اخبار علمی مراکز علمی، پرداختن به مسائل جدید علمی و موضوعات مستحدثه فقهی، استفاده حداکثری و بهره برداری از ظرفیت های مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی، تعامل و همفکری با اندیشمندان و پژوهشگران حوزه، و ... را از لوازم رسیدن رسانه رسمی حوزه به مرجعیت علمی رسانه ای دانست و اظهار کرد: انتظار طلاب، روحانیون و فرهیختگان حوزه از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه به عنوان سخنگوی حوزه این است که با وجود ظرفیت عظیم علمی در حوزه، بتواند به مرجعیت علمی و سیاسی برسد

بیشتر ببینید:

تصاویر/ بازدید مدیر حوزه علمیه استان مرکزی از خبرگزاری حوزه

فیلم | رسانه حوزه یک منبر جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی در توضیح مرجعیت علمی رسانه رسمی حوزه، اظهار کرد: مرجعیت علمی آن قدر باید افزایش یابد و متعالی شود که مراکز علمی و دانشجویان هم بتوانند با استفاده از محتوای علمی آن، نیازهای خود را برطرف کنند.

مرجعیت سیاسی خبرگزاری حوزه

وی به مسئله مرجعیت سیاسی خبرگزاری حوزه هم اشاره کرد و گفت: آگاهی طلاب و فضلای حوزه از مسائل سیاسی روز یکی از ضرورت هاست تا بتوانند در عرصه دفاع از انقلاب و نظام ورود عالمانه داشته باشند، لذا خبرگزاری حوزه می تواند در با تبیین دقیق مسائل مهم سیاسی داخلی و بین المللی، به مرجعیت سیاسی برای طلاب تبدیل شود.

تاریخ درخشان حوزه علمیه استان مرکزی

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه با اشاره به تاریخ درخشان حوزه علمیه استان مرکزی، افزود: حوزه علمیه استان مهد تربیت عالمان و شخصیت های بزرگی همانند امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی اراکی(ره)، میرزای بزرگ آشتیانی(ره)، و ... بوده است که در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، مبارزاتی و انقلابی تاثیرگذار و تحول آفرین بوده اند.

وی، مرحوم میراز حسن آشتیانی(ره) را یکی از شخصیت های بزرگ و تأثیرگذار حوزه علمیه استان مرکزی خواند و ادامه داد: قرار شد کنگره ای برای این عالم ربانی در استان گرفته شود، بنده به همراه سایر مسئولین برگزار کننده این کنگره به محضر امام خامنه ای رسیدیم، در آن دیدار ایشان فرمودند« میرزای آشتیانی اثری به نام «خلل الصلاة» دارند که از بهترین و جامع ترین آثار فقهی در باب صلاة در حوزه به شمار می رود، باید سعی کرد این اثر را در حوزه احیاء کرد».

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی اظهار کرد: این سخن رهبر معظم انقلاب نشان از دقت بسیار زیاد و رصد معظم له نسبت به آثار علما است و این مطلب و سخن برای بنده بسیار جالب و شگفت انگیز بود.

آمادگی همکاری و تعامل با رسانه رسمی حوزه

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در پایان با بیان این که از گذشته اخبار افق حوزه و خبرگزاری حوزه را دنبال می کردم و پیگیر اخبار حوزه هستم، بر آمادگی کامل حوزه علمیه استان مرکزی برای همکاری و تعامل با خبرگزاری رسمی حوزه تاکید کرد.

 در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد میرغیاثی، ناظر علمی رسانه رسمی حوزه،‌ حجت الاسلام عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه و حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های رسانه رسمی حوزه پرداختند.313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha