پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدحسین حق جو

حوزه/ بحث فرهنگ آن قدر مهم است که خسارت بی توجهی به آن نسبت به اقتصاد چند برابر است. واقعیت این است که درعرصه فرهنگ کار خاصی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع فرهنگ و توصیه رهبر انقلاب به تقویت این بحث از سوی مجلس گفت: خدا می فرماید انسان توانایی رسیدن به بالاترین فضائل اخلاقی را دارد؛ نمونه ای از این کمال در ارتباط با حضرت پیامبر اسلام(ص) مطرح شده که در شب معراج اتفاق افتاده است.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که خدا برای رسیدن به بالاترین درجه انسانی قوانینی را وضع کرده اظهار داشت: از جمله این قوانین در ارتباط با مسائل دینی و فرهنگی و ایمان به قوانین الهی و دینی است. فرهنگ به معنای اندیشه و مجموعه قوانین دینی گفته می شود.

این مشاور تربیتی با بیان این که فرهنگ نقش عمده در تعالی بشر دارد، اظهار داشت: فرهنگ آن قدر مهم است که دشمن برای از بین بردن آن در جامعه اسلامی هزینه های هنگفتی کرده است.  

وی با بیان این که فرهنگ اسلام هرگز با فرهنگ شیطان و تمدن غرب جمع نمی شود، عنوان کرد: اگر می خواهیم فرهنگ دینی را در خود و خانواده پیاده کنیم، باید دانش فرهنگی نسبت به رذایل اخلاقی و مسائل ارزشی داشته، عامل به ارزشها باشیم و مردم را هم نسبت به مسائل ارزشی آگاه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: برای توسعه فرهنگ در جامعه باید قوانینی از سوی مسئولین به خصوص قوه مقننه وضع و بر عملکرد آن نظارت شود. اینجا است که نقش مجلس بیش از گذشته مشخص می شود.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که اگر تا کنون در عرصه فرهنگ موفق نبوده ایم و نتوانسته ایم جلوی فساد را بگیریم، چون تعریف درستی از فرهنگ نداشته ایم و به دنبال آن قوانین وضع و نظارتی بر آن نشده است، اظهار داشت: همین مسائل باعث شده که رهبر انقلاب با وجود اهمیت بحث اقتصاد، در افتتاحیه مجلس یازدهم از این مجلس بخواهد فکری برای فرهنگ در جامعه کند.

این مشاور تربیتی بیان داشت: در گذشته کاری درباره فرهنگ و نظارت بر آن نشده بود. این مجلس چون انقلابی است، ایشان از مجلس خواسته اند تا به فکر موضوع فرهنگ باشند.

وی اظهارداشت: فرهنگ آن قدر مهم است که خسارت بی توجهی به آن نسبت به اقتصاد چند برابر است. واقعیت این است که درعرصه فرهنگ کار خاصی صورت نگرفته و همین موضوع، رهبر انقلاب را نگران کرده و مجلس را مامور به تقویت در بحث فرهنگ کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین حق جو گفت: نهایت این که برای توسعه فرهنگ نیازمند به هم فکری همه جانبه مسئولین، تقویت بنیه معرفتی در جامعه، آسیب زدایی و... است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha