پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 909651
۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کتاب کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» با تلخیص عباس حیدری پور و از سوی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» که چکیده کتاب عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران است با تلخیص عباس حیدری پور و از سوی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسید.

بر اساس این گزارش، «چارچوب مفهومی و مروری بر عیارسنجی تمدنی ج.ا در مقاله ها»، «صورت بندی مفهوم امت بر اساس المیزان؛ مدلی برای تحلیل عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران»، «غیریت غربی در فرایند تمدنی جمهوری اسلامی ایران»، «نقش مقاومت در ترسیم تمدن نوین اسلامی»، «مناسبات اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی ایران»، «بررسی انتقادی فرایند اسلامی سازی علوم انسانی در تجربه جمهوری اسلامی ایران» و ... از فصول مطروحه در این کتاب است.

در چکیده این کتاب آمده است:

کتاب حاضر خلاصه کتاب عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران است که مخاطب عمده خود را در میان جوانان دغدغه مند به موقف و توفیق تمدنی جمهوری اسلامی ایران می جوید.

کتاب با نگاه به جنبه های عمدتا نرم و انسانی تمدن به خصوص محوردانستن امت اسلامی به مثابه مفهوم هادی در مقاله آغازین «مفهوم شناسی امت»، بررسی خود را طی هشت مقاله بعدی در موضوعات «مواجهه تمدنی با غرب»، «جریان مقامت»، «مدیریت اقوام و مذاهب»، «اسلامی سازی علوم انسانی»، «مناسک امت ساز حج»، «مردم سالاری دینی»، «الگوی پیشرفت» و «دوگانگی نهاد علم» با بررسی اسناد و اقدامات جمهوری اسلامی در هر موضوع به انجام رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha