جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آئین تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه

حوزه/ در مراسمی، حجت الاسلام مسعود احمدی به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، در مراسمی با تقدیر از تلاش های سردار بهمن ریحانی در دوره دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، حجت الاسلام مسعود احمدی به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی شد.  

آیت الله مصطفی علما در آئین تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، فلسفه خلقت و اساس تشکیل جهان را بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر استوار دانست.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه بعثت پیامبران الهی همین فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بوده است، ادامه داد: حسب فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، « امر به معروف و نهی از منکر قوام دین است»، یعنی آن چیزی که جوهر دین را حفظ می کند، همین امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله علما افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر دلیل خاصی نمی خواهد، یعنی ارتکازی است و رعایت آن ادله خاصی را نمی طلبد، لذا باید برای مؤثر شدن برنامه های آن از روش های روان شناسانه و به روز استفاده شود تا تأثیر گسترده ای را در سطح جامعه بوجود آورد.

وی تصریح کرد: تمامی امور دین از جمله امر به معروف و نهی از منکر برای ادای تکلیف است، لذا اگر همه به تکلیفمان عمل کنیم، پیامدهای مثبت آن در جامعه هویدا شده و تبعات ارزشمند آن به عموم جامعه سرایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: گاهی خطرات فردی است و صدمات فقط به یک نفر می رسد، اما مواقعی خطرات جنبه اجتماعی دارد و پیامدهای آن مجموعه جامعه را درگیر می کند، این جاست که فریضه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را یافته و ارزش اجتماعی آن مشخص می شود.

آیت الله  علما بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این دو فریضۀ فراموش شده به شکل هنر مندانه تأکید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha