جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ با مشاهده آمارها کشف می شود که ۸۵ درصد از تعداد فوتی های کرونا در طول یک ماه و نیم اخیر از تمام پنج ماه شیوع کرونا در بحرین اتفاق افتاده است و برخی این پرسش را مطرح کرده اند که در بیمارستان ها و مراکز قرنطینه چه می گذرد؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از مرآة البحرین این روزها قبرستان های بحرین شاهد مراسم تدفین قربانیان ویروس کرونا در تاریکی شب است و شهروندان بحرینی جنازه عزیزان خود را در تاریکی شب دفن می کنند.

روز گذشته ۴ نفر بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفتند و این در حالی است که از چند ماه پیش بدون توقف، ویروس کرونا در بحرین شیوع یافته و ۳۵۰۰۰ مورد کلی ابتلا، فقط در هفته گذشته ۵۰۰ مورد افزایش یافته و ۱۲۴ مورد فوتی در تمام طول این مدت نیز شاهد ۲۰ مورد افزایش فوت در هفته گذشته بوده و این افزایش ناگهانی تعداد فوتی ها این سؤال را برای برخی ناظران و شهروندان به وجود آورده که علت افزایش ناگهانی تعداد فوتی ها در روزهای اخیر چیست؟ زیرا با مشاهده آمارها کشف می شود که ۸۵ درصد از تعداد فوتی ها در طول یک ماه و نیم اخیر از تمام پنج ماه شیوع کرونا در بحرین اتفاق افتاده است و برخی این پرسش را مطرح کرده اند که در بیمارستان ها و مراکز قرنطینه چه می گذرد؟

در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بحرین دومین کشوری است که پس از کویت بیشترین آمار مرگ و میر را نسبت به کل جمعیت خود دارد (۷۱ مورد فوت از هر یک میلیون نفر) و از نظر آمار جهانی نیز بحرین پس از قطر بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در میان کشورهای دارای تراکم جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر دارد.

در این میان و با توجه به افزایش آمارهای ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در بحرین برخی از مردم پرسش هایی در مورد امکان برگزاری مراسم عزاداری عاشورا دارند و این در حالی است که برخی روحانیون معروف تاکید کرده اند که مردم را به خاطر شرایط پیش آمده به برگزاری مراسم عزاداری دعوت نمی کنند و مسئولان نیز همچنان مساجد را بسته نگه داشته و مانع برپایی هرگونه مراسم عبادی جمعی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha