شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اینستا

حوزه/ بعدا خیلی افراد گفتند که ما به شدت جا خوردیم و انتظار نداشتیم. سابقه نداشت کسی در میان چند هزار نفر مسیحی بسم الله الرحمن الرحیم بگوید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد رضا زائری با انتشار فیلمی از سخنرانیش به زبان عربی در دانشگاه «سن ژوزف» لبنان نوشته است:

هر سال در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه بعد از سخنرانی رییس دانشگاه و اهدای مدارک، یکی از دانشجویان هم صحبت می‌کند. آن سال گفتند که قرار شده تو صحبت کنی و چون رییس دانشگاه فرانسوی است باید متن سخنرانی‌ات را بدهی تا ترجمه کنیم و تأیید کند. متن را نوشتم و دادم، بدون بسم الله ابتدایش. در مراسم جشن که علاوه بر دانشجویان و خانواده شان جمعیت زیادی از مهمان ها شرکت داشتند و در صف‌های نخست چهره های سرشناس نشسته بودند. من که در طول دوران تحصیل بدون لباس روحانیت بودم برعکس آن شب با عبا و عمامه رفتم و در ابتدا "بسم الله" را خودم اضافه کردم. بعدا خیلی افراد گفتند که ما به شدت جا خوردیم و انتظار نداشتیم. سابقه نداشت کسی در میان چند هزار نفر مسیحی بسم الله الرحمن الرحیم بگوید. مدیر جلسه بعد از برنامه گفت من سال‌ها متصدی جشن هستم و نخستین بار است که جمعیت برای شنیدن سخنرانی نماینده فارغ التحصیلان می نشیند (چون قبل از آن مدارک توزیع شده) متن داستانی و خاص سخنرانی باعث شد فضا به شدت تأثیر بپذیرد و مخصوصا وقتی نام پدر ریچارد (کشیش حاضر در جلسه) را آوردم همه جمعیت واکنش نشان دادند. بعد از پایان سخنرانی حاضران ایستادند و مدتی طولانی کف می‌زدند. ابراز احساسات عجیب و ممتد حاضران طوری بود که بعد یک خانم جوان با حجاب آمد و گفت من شیعه هستم و امشب افتخار کردم و سربلند شدم که شما این طور توانستید احساسات این جمعیت را به نفع این لباس تحت تأثیر قرار دهید. بسیاری دیگر از مهمانان نیز تا دقایقی بعد از پایان مراسم به صورت شخصی می‌گفتند وقتی بسم الله گفتی و از موضوع حج شروع کردی خیلی حساس و کنجکاو شدیم که آیا یک روحانی مسلمان می‌خواهد ما را به اسلام دعوت کند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha