پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وظیفه اصلی ستاد امر به معروف، مبارزه با بی تفاوتی هایی است که در جامعه نسبت به مشکلات و هنجارها صورت می‌گیرد و آسیب بزرگی را در جامعه ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان همدان، با تاکید بر وظیفه علما در احیای امر به معروف در جامعه، اظهار داشت: بنابر احادیث، خداوند از علما پیمانی گرفته تا آنها در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب های جامعه ساکت نباشند.

وی افزود: وظیفه اصلی ستاد امر به معروف مبارزه با بی تفاوتی هایی است که در جامعه نسبت به مشکلات و هنجارها صورت می‌گیرد و آسیب بزرگی را در جامعه ایجاد می کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با ابراز تاسف از اینکه حساسیت‌های ما در به خطر افتادن منافع شخصی به وجود می‌آید، نه منافع اجتماعی و آرمان‌های نظام و انقلاب، گفت: آنجا که طاغوت پررنگ تر باشد، امر به معروف نیز نمود بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ مطالبه گری در جامعه، بر استفاده از ظرفیت جریان های انقلابی تاکید کرد و گفت: اینکه فردی دچار بی اعتقادی‌ و نا امیدی و شبهه می شود علتش آن دختری است که در خیابان با وضعیت ناهنجار حضور دارد و یا عملکرد اشتباه یک مسئول.

وی با بیان اینکه امر به معروف یعنی توجه به تمامی مسائل موجود، خاطر نشان کرد: البته بیان این موضوع به معنای نفی بی توجهی به دیگر مشکلات و منکرات نیست، بلکه باید همه منکرات و آسیب ها مد نظر ستاد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، بهترین اصلاحات اجتماعی را زمانی دانست که مطالبه گری توسط خود مردم انجام شود و عنوان کرد: اگر روزی پرچم مطالبه‌گری در دست دیگران قرار گیرد، منفعت جامعه، حق حرف و خواسته مردم به حاشیه خواهد رفت.

وی، فعال شدن ستاد امر به معروف را راهی برای تحقق عزت در جامعه اسلامی خواند و گفت: امروز باید از خدمات سردار مجیدی تشکر کنیم و همه دستگاه های برای رسیدن به موفقیت بیشتر باید با دبیر جدید همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: البته بنده در ابتدای کار نسبت به تغییر دبیر ستاد از سپاه بی تمایل بودم، چرا که هم ظرفیت و هم اعتقاد سپاه و همچنین دغدغه مندی آنها نسبت به انقلاب موضوعی روشن است، اما از آنجایی که وحدت رویه در سطح کشور به وجود آمده، بنا شد حجت الاسلام مظاهری به عنوان دبیر این ستاد در استان همدان معرفی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha