جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامه سید عبدالکریم کشمیری

حوزه/شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مراسم سالگرد شهادت امام جواد علیه السلام که در سال ۲۰۱۲ در حسینیه بقیه الله شهر زاریا برگزار شده بود نقل قولی از علامه کشمیری در باب توسل به این امام همام را بیان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سه سال قبل از فاجعه خونبار زاریا، یعنی در سال ۲۰۱۲ و در شام شهادت جواد الائمه (ع)، شیخ ابراهیم زکزاکی ضمن حضور در جمع شیعیان و محبان اهل بیت (ع) که برای شنیدن درس تفسیر وی در محل حسینیه بقیه الله این شهر گرد هم آمده بودند، ضمن اشاره به شهادت آن امام همام خاطره ای منسوب به علامه سید مرتضی کشمیری در موضوع توسل به امام جواد علیه السلام را بازگو کرد.

شیخ زکزاکی در این باره گفت: سید صداقت (از علمای برجسته شبه قاره هند) نقل می فرمود: بسیاری از شیعیان و حتی عامه به منظور گرفتن ادعیه و ذکر به جهت برآورده شدن حوائج دنیوی همچون خرید خانه، اشتغال، ازدواج و ... غیره به نزد علامه سید کشمیری مراجعه میکردند. وی نیز در جواب آنها می فرمود: در شام شهادت امام نهم جواد الائمه علیه السلام غسل کرده و سپس سوره مبارکه یس را قرائت کنید، بعد از آن حوائج خود را از خداوند طلب کرده و حضرت امام جواد را واسطه برآورده شدن آنها نزد پروردگار قرار دهید و در آخر تعداد صد صلوات به نیت خشنودی قلب امام نهم بفرستید که این ذکر مجرب بوده و انشاالله به زودی زود حاجت روا خواهید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha