شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد جامع در بارتون به مرکز آزمایش ویروس کرونا تبدیل شد

حوزه/ درحالی که شیوع دوباره ویروس کرونا در انگلیس مشاهده می‌شود، ۵ مسجد شهر بارتون با همکاری شورای شهری، تسهیلات لازم برای تست کرونا در مسجد جامع این شهر را ترتیب داده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دربی‌ تلگراف، پس از گزارش جدید پیرامون شیوع دوباره ویروس کرونا، مسجدی در شهر بارتون در بریتانیا، مرکز آزمایش ویروس راه اندازی کرده و در اختیار شهروندان قرار داده است.

با توجه به اوج‌گیری ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا، هر ۵ مسجد در شهر بارتون، با شورای شهرستانی استفوردشایر همکاری داشتند تا تسهیلات لازم برای راه اندازی یک مرکز آزمایش کرونا را در یکی از بزرگترین اماکن عبادی شهر بارتون راه اندازی کنند.

مسجد جامع مرکزی رضوی به عنوان یک مرکز آزمایشگاهی افتتاح خواهد شد و روزانه بیش از ۲۰۰ نفر را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این سرویس در روزهای پنج شنبه ۲۳ جولای و جمعه ۲۴ جولای از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعداز ظهر آغاز به کار می‌کند.

 طارق حسین سخنگوی مسجد گفت که این یک ابتکار کاملا اجتماعی است. این عضو ۵۱ ساله شورای شهری افزود: این تست‌های کرونا توسط گروهی از پرستاران حرفه‌ای بخش بهداشت و درمان انجام می‌شوند و تست ها کاملا رایگان هستند.

وی ادامه داد: این امکانات بدون در نظر گرفتن نژاد یا مذهب برای همه آزاد است و هر چه تعداد بیشتری تست بدهند بهتر است.

حسین خاطرنشان کرد: برای اینکه این تست‌ها موثر واقع شوند ، ما به همه اعضای خانواده نیاز داریم که آزمایش شوند و فقط یک یا دو نفر نباشند.

 وی ضمن اینکه از مردم خواست برای تست کارت شناسایی همراه داشته باشد، از کسانی که علائمی داشته‌اند خواست به مرکز آزمایشگاهی مراجعه نکنند بلکه با متخصصان پزشکی برای انجام تست در منزل تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha