شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان استرالیا خواستار ممنوعیت  تروریست‌های راست افراطی

حوزه/ شبکه وکالتی مسلمانان استرالیا از دولت فدرال این کشور خواسته فعالیت راست‌های افراطی را ممنوع کرده و در فهرست تروریستی قرار دهند، این درحالی است که استرالیا تنها کشور با فرهنگ غرب است که هیچ گروه راست افراطی را ممنوع نساخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، مسلمانان استرالیا خواستار ممنوعیت فعالیت گروه‌های راست افراطی شده و درباره فعالیت فزاینده و تحریک آمیز آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی بریتانیا، آمریکا و اروپا هشدار دادند.

شبکه وکالتی مسلمانان استرالیا از دولت فدرال خواست که در ممنوع سازی فعالیت افراط گرایان اسلام ستیز در این کشور، پیرو متحدان بین الملل باشد.

این گروه مسلمان اظهار داشته‌اند که ممنوعیت می‌تواند مانع از گسترش مطالب افراطی در رسانه‌های اجتماعی شود. به گفته آن‌ها قرار ندادن سازمان‌های راست افراطی در فهرست‌های رسمی تروریستی، باعث شده فعالان شبکه‌های اجتماعی نتوانند در مقابل تهدیدات آن‌ها پاسخگو باشند.

ریتا جابری  مارک‌ول سخنگوی این گروه گفت که ممنوعیت گروه‌های راست افراطی این پیام را به گوش همه می‌رسان که استرالیا افراط گرایی را تحمل نخواهد کرد.

وی گفت: ما نمی‌توانیم واقعیت اینترنت را نادیده بگیریم. آنها اکنون از طریق کانال‌های استرالیا فعالیت می‌کنند تا استرالیایی ها را متقاعد کنند که برخی اقلیت‌ها تهدیدکننده، ترسناک و وحشتناک هستند.

جابری خاطرنشان کرد: این مسئله نه تنها برای دموکراسی بسیار خطرناک است بلکه به امنیت ملی نیز آسیب می‌رساند زیرا این مسیر به سمت رادیکال شدن است..

گفتنی است متحدان بین المللی استرالیا، انگلستان، ایالات متحده و کانادا همگی تلاش کرده‌اند به ظاهر هم که شده برخی گروه های راست افراطی را در حوزه قضایی خود ممنوع‌الفعالیت اعلام کنند.

آلمان اخیراً فعالیت سازمان عقاب شمالی را ممنوع اعلام کرده و در حال سرکوب سازمان‌های نئونازی است که از فضای رسانه‌های اجتماعی برای جذب اعضای جدید و حمایت از خشونت های ضداسلامی سوءاستفاده می‌کنند. در مقابل در کشور استرالیا هیچ گروه مشابهی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نگرفته است، این درحالی است که سازمان‌های اطلاعاتی به طور مکرر توجه را به این تهدیدات جلب می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha