جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ولادت حضرت زهرا (س)

حوزه/ در جریان دفاع از ولایت، وقتی حضرت زهرا(س) برخاستند تا به سمت مسجد حرکت کنند، از پوشش های«خمار» شبیه مقنعه بلند امروزی و«جلباب» نوعی پوشش سراسری شبیه چادر امروزی روی لباس ها را می پوشاند، استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، مهدی زعیم در نشست مجازی مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز گفت: سفارش فاطمه زهرا(س) به زنان حفظ حریم در برابر مردان بیگانه و نامحرم است.

زعیم با اشاره به واجب بودن حجاب، افزود:  بهترین حجاب، چادر است، چون تمام اندام زن را می پوشاند و از نگاه های وسوسه انگیز جلوگیری می کند.

وی با اشاره به دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت، اظهار کرد: وقتی حضرت زهرا(س) برخاستند تا به سمت مسجد حرکت کنند، از پوشش های«خمار» پوششی بزرگتر از روسری که گردن و سینه را می پوشاند و از «جلباب» نوعی پوشش سراسری شبیه چادر امروزی روی لباس ها را می پوشاند استفاده کردند.

زعیم ادامه داد: اول اینکه حضرت زهرا(س) همراه با گروهی که از یاران و خویشاوندان ایشان بودند، حرکت کردند تا اولا شخصیت ظاهری ایشان محفوظ بماند، و دوما پیکرۀ ظاهری حضرت هم در بین مردها نمایان نشود و در میان گروه زنان پوشیده بماند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در مسجد به صورت غرّاء سخنرانی کردند و نرم سخن نگفتند همچنان که آیه قرآن می فرماید: «پس در گفتار خود، آن چنان با نرمی و لطافت سخن نگویید تا آنان که دل بیماری دارند، در شما طمع نکنند» که در واقع از نظر طبع شناسی اسلامی، مانع تجمیل در کلام است.

برپایه این گزارش، در پایان جلسه، به شبهات و سئوالات شرکت کنندگان درباره حجاب و عفاف پاسخ داده شد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha