سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسلمانان برزیل خواستار استاندارد جهای برای گواهینامه‌ حلال شدند

حوزه/ درحالی که هم اکنون برزیل به عنوان یک کشور غیرمسلمان، بزرگترین صادرکننده گوشت حلال در جهان می‌باشد، در همایش مجازی که چهارشنبه برگزار گردید، جامعه اسلامی خواستار ایجاد استاندارد جهانی برای گواهینامه‌های حلال شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  anba، جامعه مسلمانان برزیل در یک همایش آنلاین که اخیرا به صورت مجازی برگزارگردید، خواستار به وجود آمدن یک استاندارد بین المللی برای گواهینامه‌های حلال شدند.

در این همایش که با عنوان «کیفیت و کمیت: افزایش زنجیره ارزش غذایی حلال» صبح چهارشنبه ۲۲ جولای برگزار گردید، شرکت کنندگان و سخنرانان به صورت آنلاین در اتاق نرم افزار مجازی زوم حضور داشتند.

تمیر منصور، دبیرکل اتاق بازرگانی عرب برزیل در این رویداد بین المللی آنلاین که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنعت  و کشاورزی در سائوپائولو برگزار شد درباره بازار حلال  گفت: گواهینامه حلال باید برای تمامی کشورهای اسلامی که از برزیل گوشت می‌خرند استاندارد باشد.

منصور ضمن بیان اینکه برزیل پیشروترین کشور صادرکننده گوشت حلال در جهان است توضیح داد که چندین استاندارد صدور گواهینامه حلال متفاوت برای کشورهای اسلامی مانند مصر، مالزی، اندوزی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وجود دارند و قوانین اسلامی باید در این کشورها همسان شوند.

 منصور گفت: حتی اگر بنگاه های برزیلی مایل به فروش به آن کشورها باشند ، تقاضا برای گوشت گاو و مرغ برزیل در چین از اواخر سال گذشته قوی بوده است و عرضه کنندگان گوشت تمایل دارند چین را اولویت قرار دهند، زیرا این کشور ِ غول آسیا شرایط کمتری را لحاظ می‌کند.

وی افزود: در برزیل باید به دنبال افزایش ارزش افزوده برای تولیدکنندگان باشیم و کار را برای آن‌ها ساده کنیم که بهترین روش آن ایجاد قوانین صدور گواهینامه سرتاسری است. این مسئله به بهبود صنعت حلال در برزیل کمک خواهد کرد.

منصور خاطرنشان کرد: این یک بحث بسیار مهم است زیرا ما تولیدکننده اصلی گوشت حلال هستیم ولی یک کشور مسلمان محسوب نمی‌شویم.

به گفته دبیرکل جامعه اسلامی برزیل در این همایش، بازار غذاهای حلال یکی از رو به رشدترین بازارهای جهان است و فروش در آن در سال ۲۰۱۸ میلادی،  ۱.۳۶ هزار میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز ۱.۹۷ هزار میلیارد دلار پیش بینی شده است. ما واقعاً به این بازار علاقه مندیم، زیرا ۳۳٪ پروتئین حلال تولید شده در برزیل به کشورهای مسلمان ارسال می شود و ۱۸٪ از کل پروتئین‌های حلال در جهان توسط شرکت های برزیلی تأمین می شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha