جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حاجی زاده معاون جمکران

حوزه/ رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: متاسفانه آنقدر در زمینه شهدا و قهرمانان دوران دفاع مقدس کم کاری کرده ایم و نسل جوان را از مزار شهدا دور نگه داشته ایم که دانش آموز ما تفاوت میان گلزارشهدا و قبرستان را نمی داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ‌ احمدحاجی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد کرامت استان قم با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و فرهنگی قم در مدرسه علمیه مشکات با اشاره به تاثیرپذیری جوانان و نوجوانان از بحث روایتگری شهدا و دفاع مقدس اظهارکرد: باید نمادها و المان‌های مربوط به دفاع مقدس حفظ و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه افزود: در مراسمی با حضور دانش‌آموزان استان درباره خاطرات دفاع مقدس و رشادت رزمندگان صحبت می‌کردم که این موضوع سبب شد دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار بگیرند، نسل جوان فطرت پاکی دارند و باید از کودکی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با تاکید بر اینکه باید نمادهای دفاع مقدس در شهر مقدس قم فضاسازی شود، بیان کرد: عده‌ای قصد دارند دفاع مقدس را از نسل جوان گرفته و نسل جوان با دوران دفاع مقدس ناآشنا باشند.

حاجی‌زاده گفت: برخی گلزار شهدا را قبرستان می‌دانند، باید این مکان به‌خوبی برای جوانان معرفی شود و نقش شهدا و رزمندگان عزیز در دوران دفاع مقدس به‌خوبی تبیین شود.

وی تصریح کرد: استان‌های کرمان و خراسان جنوبی موفق‌ترین استان‌ها در برگزاری کنگره شهدا بوده‌اند، چرا که آنها ۹۳ برنامه داشتند که یکی از آنها برگزاری هزاران یادواره بوده و تلاش کرده‌اند در ظرف پنج سال تمام برنامه‌های استان به سمت شهید و شهادت برود.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم نیز با اشاره به اینکه شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان اطاعت از اوامر ولایت‌فقیه را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری در مورد کنگره‌های شهدای پیگیری خاصی دارند و با قوت و قدرت تمام برگزار شود.

حاجی‌زاده با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قم خاطرنشان کرد: قرار بود این مراسم آبان‌ماه امسال برگزار شود ولی با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha